Bilde fra samling på Gautefall høsten 2019

Dagsamlinger for syns og bevegelseshemmede

Datoer for høstens dagsamlinger er nå kommet på plass - sjekk steder og datoer for påmeldinger.

Vi er i en merkverdig tid, og Covid-19 satte stopper for to av våre store samlinger for syns og bevegelseshemmede - først miljøsamlingen under Ridderuka på Beitostølen og så ParaVeka som skulle ha vært arrangert i slutten av juni.

Det har vært mye usikkerhet på hva vi kan og ikke kan gjøre, men nå åpnes det mer opp og etter sommerferien kan vi igjen gjenoppta aktivitet og krysse fingre for at ikke vi får strengere restriksjoner igjen.
Med smittevernsegler som må overholdes må vi tenke anderledes enn vanlig, og vi har troa på at det også kan være en positiv ting. I stedet for å ha helgesamling med overnatting velger vi nå å kjøre dagsamlinger, hvor vi har 2 økter med felles lunsjpause. Vi håper dette kan senke lista for å melde seg på for de som ikke har hatt mulighet/ønske om å være med på samling over flere dager.
Vi har i første omgang fått på plass to dagsamlinger, er interessen stor kan vi vurdere og gjennomføre flere.
Første samling er på Konnerud, Drammen lørdag 29. august. Dette er i samarbeid med Skiskytterforbundet.
19. september har vi lagt en dagsamling til Trondheim.

Vi vil etter beste evne tilrettelegge for utlån av utstyr innenfor gjeldende smittevernsregler. Dette kan være rulleski eller piggekjelker. Egen hjelm må medbringes, det er obligatorisk med hjelm både under pigging i kjelke/rullestol eller på rulleski.
For synshemmede som trenger ledsager i aktiviteten vil vi være behjelpelige med å prøve å skaffe ledsager, men kan desverre ikke love dette 100%.
Behov for både utstyr og ledsager må medeles i påmeldingssskjema.

Vi har ikke alle delatjer på plass enda, så vi vil i løpet av første uka i august komme tilbake med mer konkret informasjon for den enkelte samling. Da vil vi også ha siste oppdateringer på restriksjoner med tanke på smittevernsregler som må følges.
Informasjon og linker er også lagt ut på terminlisten på våre nettsider
Under finner dere kort informasjon om den enkelte samling og påmeldingslinker som er åpne.

Konnerud, Drammen lørdag 29. august
- Samarbeid med Skiskytterforbundet, så her vil det og bli muligheter for å teste skyteferdighetene.
Skiskyting vil har med utstyr som både lydgevær for synshemmede og gevær med litt mer lyd i for bevegelseshemmede.
- Påmeldingsfrist er 10 august.
- Påmeldingslink: https://response.questback.com/norgesskiforbund/r7ovqlhric
- Deltakeravgift: kroner 150,-
- Alder; fra 10 år og eldre - ingen krav til egenferdighet

Trondheim lørdag 19. september
Denne samlingen er en langrennssamling,
- Påmeldingsfrist: 20. august
- Påmeldinsklink: https://response.questback.com/norgesskiforbund/kaesenlhat
- Alder: fra 10 årog eldre - ingen krav til egenferdighet

Husk; selv om samfunnet åpnes opp mer og mer, så gjelder fortsatt: Hold avstand og vask hendene ofte og riktig.
Vi ønsker alle en riktig GOD SOMMER, og håper å se mange blide og engerifylte folk til høsten

NIF-EPI03, 03