Fra fjorårets samling på Storefjell

Barmarksamlinger for utviklingshemmede

Det blir litt endringer i år - det blir flere regionale samlinger på barmark i september. Sjekk ut sted og påmeldingsfrist.

Mange har ventet på å høre når og hvor vår tradisjonelle barmarksamling for mennesker med en utviklingshemning skulle bli arrangert i år.
Vi beklager at ting har tatt tid - det har vært veldig mye usikkerhet rundt alt mulig i disse korona-tider og vi har måttet begynne å tenke litt anderledes, både for å i vareta  de smittevernsregler som gjelder pr. tid, og sikre oss at aktiviteten skal kunne arrangeres om det skulle komme endringer.

Vi har i år valgt å legge opp til det som langrenn kaller "hjemmesamling" - utøverne møtes til treninger, men bor hjemme.
Det er heller ikke smart å samle alle på en plass, så vi har i år valgt å legge barmarksamlingene til to ulike steder for å prøve å dekke opp for "flest mulig"; Nittedal og Selbu er stedene vi har landet på, og samlingene strekker seg over to dager.
Vi håper at dette kan åpne opp for at flere som ikke ønsker eller har mulighet til å dra på samlinger over flere dager nå kan syns det er interessant å bli med.
Det er naturlig nok noen ikke kan bo hjemme om de skal delta på samling, men det er da fullt mulig å booke seg overnatting i nærheten. Dette må den enkelte selv sørge for.

Vi dekker som vanlig flybilletter til utøvere som kommer langveisfra, ellers oppfordres til å kjøre bil om dette er mulig, pga. best mulig smittevern. Husk å holde avstand ved bruk av offentlig kommunikasjon og vask hendene ofte.

Vår plan er at vi gjennomfører 2 økter med aktivitet hver dag og har felles lunsjpause hvor den enkelte tar med egen mat og drikke. Tar utgangspunkt i at første økt starter kl 10:00
Om det lar seg ordne ser vi på mulighetene med å ha en felles middag på lørdagen, men det må vi komme tilbake til.
Nedenfor er det litt kort informasjon om den enkelte samling, så må vi komme tilbake med mer konkret informasjon om den enkelte samling etter sommerferien når vi vet hva status er på restriksjoner rundt Covid-19.
Denne siden vil bli oppdatert når alt er på plass.

Nittedal - 5 og 6. september 2020
Samlingens base vil være Nittedal IL`s klubbhus, Skistua, som er lokalisert i gangavstand fra Nittedal stasjon om du kommer med tog.
Påmeldingsfrist: 20. august
Påmeldingslink er åpen: https://response.questback.com/norgesskiforbund/uvjsbvz5ew
Deltakeravgift: kr 250,-

Selbu - 12 og 13. september 2020
Her har vi samarbeid med Selbu IL og Peder Morset Folkehøyskole.
Det vil ikke bli mulighet til å bo på folkehøyskolen for de som kommer tilreisende, så overnatting må ordnes på annet sted.
Påmeldningsfrist: 25.  august
Påmeldingslink er åpen: https://response.questback.com/norgesskiforbund/nddmtuwyuj
Deltakeravgift: 250.-

Samlinger med linker ligger også i terminlisten på våre nettsider

Husk; selv om samfunnet åpnes opp mer og mer, så gjelder fortsatt: Hold avstand og vask hendene ofte og riktig.
Vi ønsker alle en riktig GOD SOMMER, og håper å se mange blide og engerifylte folk til høsten

nif-epi04, 04