Håkon Grønsveen Olsrud ser fram mot VM

Håkon som representerer Nordbygda/Løten Ski ser fram mot VM nå som kroppen spiller på lag

Håkon Grønsveen Olsrud er klar for sitt 4. VM.
Hans første VM i 2011 er nok noe som han helst vil glemme, der ble det mer sykehusopphold enn skirenn.
Hans beste VM resultat så langt er stafettbronsen og 6. plass på 20 km fri fra VM i 2013.

De siste WC sesongene har Håkon vært på de litt  sure 4./5. plassene mer enn en gang.
Starten på årets sesong har kanskje vært litt under forventningene. "Etter en tung start på årets sesong under spiller nå kroppen endelig på lag igjen sier Håkon og fortsetter  "NM har gitt gode gjennomkjøringer og en viss trygghet om at jeg har gjort noe riktig de siste månedene. Nå skal den siste uka brukes til lett trening og samle overskudd. Forhåpentligvis kan jeg bidra til noe positivt i Finsterau"

Fredag 10. februar setter han seg på flyet sørover og Håkons første konkurransedag er 12. februar med sprint friteknikk.

Landslagstrener Lars Berger;
Håkon elsker å trene på ski, han har hatt noen 4. og 6. plasser denne sesongen. Med formen i bedring og overskudd håper vi han kan kjempe om edelt metall. Han er en mann for de lengre løpene, men kan også bite i fra seg på langrennsprinten.

Les mer om Håkon og hans tidligere meritter på hans profil

Vi har opprettet en samle side med informasjon om mesterskapet, hvor du finner oversikt på øvelser, tidsplan og hvem som går for Norge, diverse linker og mer om hver enkelt utøver - se her

Bilder og nyhetsoppdateringer vil også bli lagt ut på våre facebooksider, Skiforbundet FH