Utlegg, honorar og reiseregning

Vi sliter med unødvendig administrasjon av utlegg, honorar og reiseregninger på papir, og vil nå at alle går over til å bruke appen til Visma (fra og med 01.05.19). Den er veldig enkel og brukervennlig, pluss at du får utbetalt pengene raskere nå som det skjer elektronisk.

Hvordan oppretter jeg en bruker?

For å få opprettet en bruker i Visma Expense, må man gjøre følgende:
Send en mail til stinerudshavn.jacobsen@idrettsforbundet.no med følgende informasjon:

• Fullt navn
  • Adresse, postnr og poststed
  • Fødselsnummer (11 siffer)
  • Kontonummer
  • Mailadresse (dette blir senere ditt brukernavn, og mail hvor lønnsslipp sendes ut)

NB!  Merk forespørselen med Østfold Skikrets.

NB: Østfold Skikrets har kun to utbetalingsdatoer hver måned; 15. og siste dato i måneden.

Hvordan bruke Expense

Du skal ha fått tilsendt en mail med tittelen «Velkommen til visma.net» klikk på knappen for å aktivere brukeren, da får du en ny mail hvor du får beskjed om å lage et passord. Ditt brukernavn blir din mail-adresse.
Hvis du ikke mottar den genererte mailen (som ofte havner i spam) kan du gå rett inn på Visma.net skriv inn mailadressen din og klikke på glemt ditt passord.

Sånn ser det ut når du kommer inn, og du er klar for å begynne å registrere

Før du begynner MÅ du vite hvilken Avdeling og Prosjekt reiseregningen skal føres på, dette får du av nærmeste leder/ ansvarlig for oppdraget.

Du fører reiseregning, kjørebok eller utleggsrefusjon ved å trykke på de respektive knapper. Skal du registrere Honorar, ligger dette under Utlegg. Under Reise kan du også føre kjørebok og utlegg. Men hvis du bare har kjørebok er det enklest å bare bruke den, tilsvarende har du bare utlegg trykker du på knappen Utlegg. Du kan gå imellom faner og når som helst redigere og endre som du vil så lenge du husker på å trykke lagre. Regningen ligger der helt til du sender den til Godkjenning.

Lykke til

NIF-EPI02, 02