Dagsamling langrenn for syns- og bevegelseshemmede

Med støtte fra Bergesenstiftelsen inviterer Norges Skiforbund langrenn, i samarbeid med Akershus, Oslo og Østfold Skikrets syns og bevegelseshemmede til dagsamling på Nordåsen 21. januar 2024.

Har du en syns- eller bevegelseshemning og ønsker å finne ut mer om muligheten til å drive med langrenn og om dette kan være noe for deg? Da bør du bli med på denne dagsamlingen.

Helt fersk? Aldri prøvd? Litt erfaren? Spiller ingen rolle - alle er velkomne til en dag med skiaktivitet og sosialt samvær med fokus på skiglede og mestring. Dette er kostnadsfritt.

Samlingen vil også bli tilrettelagt for de som allerede er aktiv innen paralangrenn, med felles treningssøkter og oppfølging på ulike nivå.

Når: Lørdag 21. januar kl. 10:00-16:30
Hvor : Nordåsen Skistadion, Maura ( veiforklaring )
Hvem: Syns og bevegelseshemmede, 10 år og eldre - ingen krav til egenferdighet Det er aldri for sent å starte, så

• Eget skiutstyr må medbringes – ta med smøring til eget bruk.
• For synshemmede som trenger ledsager i aktiviteten vil vi være behjelpelige med å prøve å skaffe ledsager, men kan dessverre ikke elske dette 100%.
• Behov for både utstyr og ledsager må meddeles i påmeldingsskjema.

Når påmeldingsfristen er utløpt, vil det bli sendt ut mer informasjon direkte til alle deltakerne.
Påmeldingsfrist 16. januar 2024
Her

Invitasjon dagsamlingen

Tentativt program for samlingen – kan bli endringer
10:00 10:45 Tilpassing av utstyr for de som trenger å låne utstyr
10:45 – 12:30 Treningsøkt ski/pigging ( ulike skiaktiviteter, teknikk etc.)
12:45 – 14:45 Lunsj med informasjon/spørsmål – vi spanderer lunsj
15:00 – 16:30 Ny skiøkt oppfølging fra første økt – skiglede og mestring i fokus

Vi gjør vårt beste for å gi alle utfordringer ut fra deres eget nivå. Har du spørsmål tilknyttet samlingen?

Ta kontakt med oss:
Ingrunn Fossmellem, Akershus Skikrets –