Dagsamling for syns- og bevegelseshemmede 29. oktober

Oslo, Akershus, Østfold Skikrets inviterer sammen med Skiforbundet til Dagsamling på barmark søndag 29. oktober. Har du en syns- eller bevegelseshemming og lurer på om langrenn kan være noe for deg?

Har du en syns-eller bevegelseshemning og ønsker du å finne ut mer om mulighetene til å drive med langrenn og om dette kan være noe for deg? Da bør du bli med på denne dagsamlingen. Helt fersk? Aldri prøvd? Litt erfaren? Spiller ingen rolle-alle er velkomne til en dag med aktivitet og sosialt samvær.

Med støtte fra Bergesenstiftelsen inviterer Norges Skiforbund langrenn, Akershus, Østfold og Oslo Skikrets til dagsamling.

Når: Søndag 29.oktober kl. 9.30-16:00
Hvor: Lillomarka og Stovner Turnhall, endelig oppmøtested bli gitt beskjed om etter påmelding.

Alder: fra 10 år og eldre - ingen krav til egen ferdighet.

Dagsamlingen er kostnadsfri.

Tentativt program for samlingen:
09:30 - 10:15 Tilpassing av utstyr for de som trenger å låne utstyr- Lillomarka
10:30 – 12:00 Treningsøkt ute, rulleski/pigging – vi tilpasser økt til nivå
13:00 – 14:45 Lunsj med informasjon/spørsmål- Lillomarka
14:00 – 16:00 Basistrening Turnhall Stovner(7. min å kjøre fra Lillomarka)

* Egen hjelm må medbringes, det er obligatorisk med hjelm både under pigging i kjelke/rullestol eller på rulleski.
* For nye på rulleski anbefales kne- og albuebeskyttere, skihansker og briller.

* For synshemmede som trenger ledsager i aktiviteten vil vi være behjelpelige med å prøve å skaffe ledsager, men kan dessverre ikke love dette 100%.
* Behov for både utstyr og ledsager må meddeles i påmeldingsskjema.
Vi sender ut mer informasjon til alle deltakere etter påmeldingsfristen er ute.

Påmeldingsfrist 22.oktober
  Meld på HER

Har du spørsmål tilknyttet om samlingen?  Ta kontakt med oss

Ingunn Fossmellem, Akershus og Østfold Skikrets ingunn.fossmellem@skiforbundet.no