Ønsker du å satse på telemark?

Satsningsgruppa er et tilbud til de mellom 15 og 25 år som ønsker å satse på telemarksporten.

Satsningsgruppa til Norges Skiforbund Telemark (NSFT) er et tilbud for de som har kjørt mye, og de som har kjørt mindre på telemark. Her ønsker vi å utvikle nye talenter som kan vise vei for sportens helhetlige utvikling nasjonalt og internasjonalt.

Satsningsgruppa ligger i krysningspunktet mellom bredde og toppidrett, og er en kombinasjon av samlinger (barmark og ski) samt oppfølging på nasjonale renn (norgescup og norgesmesterskap i telemark racing og fjelltelemark). I tillegg vil hver utøver få tildelt sin kontaktperson/trener som bidrar med treningsveiledning, treningsplaner og dagbok.

Som deltaker i Satsningsgruppa;

• ...må du delta på minimum 6 av 8 samlinger
  • ...delta i Norgescup og Norgesmesterskap i telemark racing og fjelltelemark
  • ...får du individuelle treningsplaner som følges opp med treningsdagbok
  • ...skal du gjennomføre fysiske tester to ganger i året i regi av NSFT
  • ...kan du bruke tildelt trener som sparringspartner og treningsveileder
  • ...får du gode tilbud på utstyr fra NSFTs samarbeidspartnere

Foreløpig samlingsplan

Første samling (Kick-off) blir på Fonna fra 16-20. juni! Samlingen vil gå i forkant og parallelt med Fonna Telemark Camp

I uke 40 (høstferien) planlegger vi å reise på den årlige breddesamlingen til Hintertux i Østerrike dersom forholdene tillater det. Les mer om samlingen her

Utover dette planlegger vi følgende samlinger sesongen 21/22,

Når

Hvor

Hva

Juni Folgefonna Barmark/ski
August Toten Barmark
Sep/Okt Hintertux Barmark/ski
November Kvitfjell Ski
Desember Gålå Ski
Januar Hafjell Ski
Februar Asker Ski
Mars Bjorli Ski

Ansvar Navn Telefon Mail
Prosjektleder/informasjon Gunnhild Sofie Vangsnes +47 469 37 453 gunnhild.vangsnes@skiforbundet.no
Trener/koordinator Guro Helde Kjølseth +47 452 53 772 guro.kjolseth@gmail.com
Trener Henrik Bryn +47 468 47 170 henrik_bryn@hotmail.com
Trener Lars Ove Berge +47 984 42 828 lars.berge@skiforbundet.no
Testing Arnstein Sunde +47 950 80 164 Arnstein.Sunde@usn.no

Påmelding

Ønsker du å være med i satsingsgruppa 2021/22? Send en mail til (gunnhild.vangsnes@skiforbundet.no) innen 20.mai.