Langrenn Østfold desember info

Det går raskt mot vinter i Norge. Vi håper på skimuligheter Østfold og mye snø-moro.

Der har fra krets vært arrangert samling på SNØ- samt i Trysil. Torsby kommer forhåpentligvis tilbake igjen neste år- hold av helg i uke 37 i 2021.

For senor blir der renn mulighet i norges-cup, dog trolig med deltaker begrensninger. Dette blir satt i sammenheng med FIS-poeng. Ha derfor lave fis-poeng.... Videre blir det også som i andre klasser arrangert flere lokale renn.

For junior, ble det fra Skiforbundets side avlyst NC. Der blir arrangert jr-Nm på Nes over 2 helger, en for jenter og en for gutter, for å holde kohorter nede.
Videre har vi i Oslofjord- kretser; Telmark/ Vestfold, Buskerud, Akershus, Oslo og Østfold, hatt flere møter for å arrangere en alternativ cup i samme helger som eg oppsatt nc.
Det blir en noe enklere utgave, med 2 renn pr helg, cup-poeng og sammenlagt lister mm. Mer info om dette kommer straks. Bra mulighet for matching og utfordringer.
For de som sikter mot jr-vm, har vi kretser meldt at vi mener Skiforbundet må arrangere uttak for at alle aktuelle (19-20 åringer) skal ha mulighet, ikke bare jr- landslag.

For 15-16- åringer blir det også SNØ-cup for Oslo, Akershus og Østfold. Terminlisten for dette er klar, og vi håper der blir gjennomførbart. Der er også en plan B- med dette. Hovedlandsrennet er avlyst, og det blir også her et alternativ Østlands/ Oslofjord- HL. Hold derfor av samme HL-helg. Kong Haralds- ungdomsstafett for kretslag blir trolig holdt 13. mars.

For yngre, samt alle i Østfold blir det Bilbutikk1/ Swenor- cup, inklusiv 3 KM- renn, med renn fra våre klubber. Den er allerede i gang fra rulleskirennene og avsluttes også med rulleskirenn i april. Renn ligger ute på terminliste - meld på!

Det er fortsatt mulighet for å holde gode, kreative og morsomme aktiviteter og treninger- HUSK MED GOD AVSTAND!
Vi anbefaler klubber og lag til å bruke tid og ressurser på dette. Der er også mulighet for å søke krets om hjelp til kurs, eller annet for å få dette til.

Kontakt oss gjerne.
Super ski-desember fra LK- Sturla Korsæth