Trener 1 kurs langrenn

Østfold Skikrets langrenn inviterer til trener 1 kurs høsten 2019 - vinteren 2020. Kursstart lørdag 2. november i Moss.

Tidsplan og utstyr:
09.00-09.30: Velkommen og bli kjent
09.30-11.30: Skitrening praksis barmark (treningstøy (gjerne lag på lag - det blir varmt med høy aktivitet), joggesko, drikke)
11.30-12.30: Dusj/skifte og lunsj
12.30-14.00: Trenerrollen (teori)
14.00-15.15: Treningsplanlegging (teori)
15.30-17.00: Rulleski praksis (skøyterulleski hvis du har, ellers tar du klassisk. Husk refleksvest og hjelm. Vi holder på innenfor et lite område og ingen krav til ferdigheter)

Ellers ta med nok skiftetøy, mat og drikke for en hel dag med høy aktivitet. Informasjon om e-læring vil bli gitt på lørdag, og de neste datoene for kurs (en/to helgedager eller evt kvelder i ukedagene) vil bestemmes i samråd med deltagerne på lørdag.

Tid:
Første kursdag blir lørdag 02. november fra kl. 0900-1700.
De neste kursdagene (kveldene) blir avtalt den 02. november.

Påmelding:
HER   Frist 28. oktober

Kurslærer:
Kari Mørkved Sylten (mobil 90993640)
Kari har vært kurslærer i flere år.  Hun er også medlem av langrennskomiteen i Norges Skiforbund.

Opptakskrav:
Ingen forkunnskaper kreves. Nedre aldersgrense 16 år.

Sted:
Oppmøte på Noreødegården (Moss) Kart

Målgruppe:
Nåværende eller fremtidige trenere for barn opp til 12 år.

Hva:
Trener 1-kurset tar sikte på å gi opplæring i hvordan du på en god måte opptrer som trener for barn, og hvordan best mulig legge opp treningsøkter som er rettet mot barn opp til 12 år. Kurset har stort fokus på praksis, med opplæring i et bredt utvalg av øvelser og leker. Det er ingen krav om tekniske ferdigheter på ski for å delta. Det eneste som kreves er ett par ski, og god motivasjon og innsats.

Pris:
Deltakeravgiften faktures klubbene i etterkant.   Utgiftene fordeles pr. deltaker.

For mer info om kurset se denne linken https://www.skiforbundet.no/langrenn/trening3/trenerkurs-langrenn/trener-1/

NIF-EPI02, 02