Grasrottrener kurs i Moss med Marit Bjørgen

Moss Skiklubb inviterer til Grasrottrenerkurs tirsdag 8.januar 2019

Moss Skiklubb inviterer alle klubbene i Østfold Skikrets til å delta på vårt Grasrottrenerkurs med Norges Skiforbund i samarbeid med Norsk Tipping Tirsdag 8. januar kl 17-21.
Målet med kurset er å utdanne Grasrottrenere som kan tilrettelegge og skape skiaktivitet for de som skal lære å gå på ski.

Målgruppe:
Foreldre og trenere som ønsker å jobbe for å skape skiglede og drive skiopplæring på en entusiastisk måte.
Grasrottrenerener er steget før NSF sin trenerløype, og er myntet på kursdeltagere som skal gi begynneropplæring på ski.

Oppbygging og gjennomføring av kurset:
Kurset tar mellom 10 til 14 timer å gjennomføre, der 6 - 10 timer er lagt opp som teori og 4 timer er praktisk jobbing.
Teorien er lagt opp som selvstudier med tekst og videoer. Teoridelen må være gjennomført før den praktiske delen starter. Den praktiske gjennomføringen er lagt opp med en kurslærer som gjennomgår de viktigste prinsippene for planlegging og gjennomføring av aktivitetene. Den praktiske gjennomføringen er på 4 timer.

Kurset krever ingen forkunnskap og er GRATIS.

Marit Bjørgen kommer, kommer du?

Velkommen til kurs.

Fortløpende påmelding så lenge det er ledige plasser gjøres her.
Spørsmål rettes til Anne Segtnan anne@segtnan.com .

nif-epi04, 04
NTB scanpix