Telemark Oslo Skikrets

Her finner du fakta om telemark i Oslo-regionen

Telemark-kjøring er en skigren med lange tradisjoner i Norge og vi har god historikk med gode resultater i internasjonale konkurranser.

Sammenliknet med de store grenene som langrenn og alpint er miljøet vesentlig mindre men det er solide miljøer både i Oslo og i andre deler av landet. Siden 2010 har aktiviteten vært drevet i Bækkelaget Sportsklub, som har sitt hjemmeområdet på Bækkelaget/Ekeberg området men det er utøvere også fra andre deler av Oslo og Bærum. Treningsaktivitet foregår i Skimore (tidl. Oslo Vinterpark). For å få et større miljø i de lavere aldersgruppene har vi treningssamarbeid med Hagahogget Låmlag i Vårdåsen Skisenter i Asker.

Oslo Skikrets og Bækkelaget Sportsklub vil gjerne bidra til at interesserte, både små og store, kan få prøve å kjøre telemark og vi disponerer utstyr til gratis utlån. Vi bidrar også gjerne med å hjelpe andre klubber og miljøer og starte en telemarks-gruppe dersom det er aktuelt.

"Man får jo ikke tak i telemarksutstyr lengre?"

Jo det gjør man, men kanskje ikke på XXL og Intersport. Både Jesting Sport (Alna) og Oslo Sportslager (Oslo sentrum) har telemarksutstyr og til de som ønsker råd og veiledning.

Kontakt:
Oslo Skikrets:
Tove Andersen (Skiklubbutvikler) - mobil: 920 30 632 - epost: Tove.Andersen@skiforbundet.no

Bækkelagets Sportsklub telemark:
Morten Eriksen - mobil: 908 65 322 - epost: morten.v.eriksen@gmail.com

Telemarkkomiteen      Telemarkklubber

Terminlister (5 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 11.02.2023 Til 12.02.2023 Arr. navn NC og FIS renn Kvitfjell Arrangør Bækkelagets SK Gren Telemark Krets Oslo Skikrets Live

Byttehelgen

Få flere ut i skiløypene - meld klubben på Byttehelgen

Gjør tidenes satsing på skiklubbutviklere

– Storsatsingen på skiklubbutviklere som skal reise rundt i hele ski-Norge blir både veldig viktig og veldig spennende for oss, forteller fadder for skiklubbutviklerne i Norges Skiforbund, Marianne Myklebust.

Vis alle nyheter
NIF-EPI02, 02