Ledig trenerstilling i Team Veidekke Oslofjord

Team Veidekke Oslofjord søker en ambisiøs og motivert langrennstrener i 100 % stilling. Tiltredelse snarest. Engasjementet er i utgangspunktet for en sesong (til 1.mai 2020) med mulighet for forlengelse.

Team Veidekke Oslofjord er en spisset langrennsatsning for utøvere i Oslo, Akershus, Telemark & Vestfold og Østfold skikrets. Laget er etablert i samarbeid mellom skikretsene og Norges Skiforbund, og består av 8-10 utøvere. Team Veidekke Oslofjord sitt mål er å  bidra til at løperne når sine utviklingsmål og levere eliteløpere til NSFs landslag.

Arbeidsoppgaver

• Utvikle en prestasjonskultur der alle bidrar
  • Treningsfaglig oppfølging av løperne
  • Helhetlig ansvar for koordinering av oppgaver knyttet til planlegging og gjennomføring av alle aktiviteter i teamet, herunder bestilling av reiser/overnatting etc for teamet i forbindelse med samlinger og renn.
  • Budsjettering / oppfølging av økonomi
  • Planlegging og gjennomføring av samlinger.
  • Koordinere fellestreninger
  • Koordinering av og samarbeid med smørere og annet støtteapparat.
  • Bidra til kunnskapsutveksling og kontakt mot langrennsmiljøet i Skiforbundet, krets og klubber.
  • Kommunikasjon internt og ekstern i valgte informasjonskanaler
  • Bidra i markedsaktiviteter tilknyttet teamets sponsorer.

Kvalifikasjoner

• Idrettsfaglig utdannelse og kompetanse.
  • Trener erfaring
  • God kjennskap til NSF’s treningsfilosofi.
  • Erfaring fra prosjektplanlegging og gjennomføring.
  • Erfaring fra teamarbeid.
  • Gode lederegenskaper og sterk gjennomføringsevne.
  • Gjerne erfaring som aktiv utøver

Utdanningsnivå

• Høgskole / Universitet

Personlige egenskaper

• Være engasjerende og kunne motivere
  • Selvstendig og strukturert, være en samlende person
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Høy arbeidskapasitet

Team Veidekke Oslofjord har base i Oslo. Det forutsettes at den som ansettes har en vesentlig tilstedeværelse i Oslo-området. Det må påregnes betydelig reisevirksomhet med overnattinger.

Vi tilbyr

• Utfordrende oppgaver i en spennende organisasjon.
  • Godt arbeidsmiljø.
  • Gode forsikringsordninger.
  • Lønn etter avtale.

Søknad med CV sendes:
Team Veidekke Oslofjord v/Ola Horten, mail; o.horten@gmail.com snarest og innen 8. mai 2019.
For nærmere informasjon kontakt med styremedlem Ole Jonny Gigernes, tlf 40008255, mail: ojgigernes@gmail.com