Elektrisk regionsamarbeid i langrenn

Regionlagene i langrenn blir Team Elon. Hovedsamarbeidspartner Elon sikrer drift av regionlagene i Nord-Norge, Midt-Norge, Innlandet, Vest og Oslofjord i to til tre år framover. Regionlagene er en viktig byggesten for elitelagene og det kommende VM i Trondheim i 2025.

Skiforbundet langrenns satsing regionalt med fem lag utgjør Team Elon. De 50 butikkene i Elon i Norge stemmer godt overens med antallet i Team Elon med 44 løpere og fem trenere. Dette muliggjør et nært samarbeid mellom Team Elon og de lokale elektronikkbutikkene i Elon-kjeden.

- I en krevende tid for idretten lyser denne avtalen virkelig opp fremtidens eliteløpere som skal skinne i skisporet. Vi synes det er spennende at en nordisk aktør velger å bidra i dette samarbeidet, sier langrennssjef Espen Bjervig som understreker at sponsormarkedet er tøft. - Det er derfor strålende at samarbeid er mulig med en aktør som anerkjenner et bra produkt og som har interesse for rekruttering til det øverste nivået i nasjonalidretten.

- Langrenn er Norges nasjonalidrett og her kan Elon som butikkjede vise et engasjement som strekker seg både lokalt og over hele landet, sier adm.direktør Asle Bjerkebakke i Elon Norge.

Regionlag i Norge ble etablert allerede i 2011 og er organisert i fem regioner. Det er de respektive skikretsene som eier og driver hvert enkelt regionlag organisert med styringsgrupper for hvert lag. Skiforbundet langrenn bidrar med kompetanse og økonomi for drift av lagene.