Regionsamling for 13-14 og 15-16 år

NY PRIS! 1950,- kr og utvidet påmeldingsfrist til 10. august! Team Veidekke Oslofjord arrangerer også i år helgesamling i Stokke i 15-17 september. Link til påmelding og mer info i saken.

Oslo Skikrets kretsting 2017

Oslo Skikrets Ting ble arrangert 1. juni 2017. Det var utdeling av ulike hedersbevisninger og deretter ble selve Tinget gjennomført i Skimuseet i Holmenkollen.

Skiforbundets nye fagportal

Fagside med informasjon og tips og ideer for trenere, ledere, utøvere, foreldre og arrangører innenfor barne- og ungdomsidretten.

Vedtak i hoppkomiteen

Det internasjonale skiforbundet (FIS) spikret fredag programmet for RAW AIR kommende sesong, samt så ble en ny trippel i Lillehammer for kvinnene vedtatt.

Vårmøte alpin 15 mai

Vårmøtet arrangeres 15 mai på Idrettens hus på Ekeberg. Klubbene oppfordres til å stille med minst en representant.

Vårmøte langrenn 15 mai

Vårmøtet arrangeres 15 mai på Idrettens hus på Ekeberg. Klubbene oppfordres til å stille med leder, hovedtrener og styremedlemmer. Utøvere er også ønsket.

Grønt lys for RAW AIR

Det internasjonale skiforbundet (FIS) gir grønt lys for RAW AIR kommende sesong, men det kan bli justeringer på konseptet. Det hele skal avgjøres på kalenderkonferansen i slovenske Portoroz 24.-27. mai.

Beste Krets HL 2017

Oslo kåret til beste krets

Oslo skikrets leverte store prestasjoner og fantastiske resultater. Alpinistene fra Oslo Skikrets leverte meget godt både i bredde og i topp under årets Hovedlandsrenn i alpint. Mesterskapet ble arrangert på Hafjell i perioden 21-26 mars

Hederstegnutdeling 2013

Diplom og Hederstegn i Oslo Skikrets

Oslo Skikrets har to æres- og erkjentlighetsutmerkelser for fortjenestefull administrativ innsats. Klubber kan komme med forslag innen 21. april. I tillegg deler Skikretsen ut Bestemannspremie, Jubileumspokal og andre utmerkelser.

Kjempeinnsats i Special Olympics World Winter Games 2017

Vi er godt i gang med lekene i Østerrike og det hagler inn med strålende resultater. Her har flere av utøverne prestert sitt aller beste, mange drømmer har nok blitt oppfylt disse dagene og overalt ser vi en enorm stor idrettsglede.

jr NM stafett jenter 2017

Imponerende av Oslo i jr NM

Oslo skikrets løperne gikk fort i Harstad. Mange medaljer og mange personlige rekorder ble resultatet helgen 10-12 mars.

Ungdommene og Kongen på pølsefest

Ungdommene møtte Kongen

Kong Haralds Ungdomsstafett som den nå heter ble spesiell dette året. 15-16 åringene ble invitert på bursdagsfeiring med Kongen dagen før stafetten i Holmenkollen.

8 millioner til rulleskianlegg

For 2017 gjenstod drøyt 8 millioner til fordeling til rulleskianlegg. Norges Skiforbund og Norges Skiskytterforbund samarbeider om innstilling av kandidater til disse ekstraordinære midlene, men det er Kulturdepartementet som tar den endelige avgjørelsen.

Klar for avreise til World Games

Special Olympics World Winter Games er verdens største arrangement for utviklingshemmede og arrangeres i Østertike 18.- 25. mars 2017. Dit setter 13 langrennsløpere og 7 alpinister kursen for å representere Norge

Oslo Skikrets arrangerer tre Trenerkurs

Trener II, Oppgradering til Trener I og Treningsleder er nå lagt ut for påmelding. De finnes ikke i Min Idrett da systemet er under oppgradering. Invitasjon og påmelding finner du her.

4,8 millioner fordelt i prepareringsmidler

Norges Skiforbund har fordelt 4,8 millioner til klubber i ski-Norge til innkjøp av utstyr til å kjøre opp skiløyper. Midler fra utstyrsordningen bidrar til at flere klubber har fått investert i ny prepareringsmaskin siste året.

En Oslo løper til jr VM

Martine Engebretsen fra IL Heming er eneste Oslo løper som er tatt ut til jr VM. Mesterskapet starter 31 januar og varer til 5 februar.

ParaAlpint - mestring og skiglede

3 januar var det Kick off for Oslo Skikrets sin nyoppstarta treningsgruppe for bevegelseshemmede alpinkjørere. Mange møtte opp i Oslo Vinterpark-Cafe Tårnstua ved barnebakken. Sesongavslutningen ble arrangert 4 april med parallellslalom-egen film fra eventet er laget. Vi fortsetter treningene 2 mai i KFUM hallen på Ekeberg.

bilde hentet fra Kongsberg IF sin side

K-Jump - resultatprogram i beta

Mange synes Ehopp er vanskelig, og det er derfor meget gledelig at vi har en ivrig, ung hopper som har utviklet et resultatprogram som nå er i beta.

Sesonginformasjon 2016/2017

NSF hopp ønsker å styrke sin informasjon ut til hopp-Norge, og i denne anledning har vi en laget en første versjon av Sesonginformasjon 2016/2017.

Kjøp engangslisens i app

Aldri har det vært enklere å betale engangslisens! Både arrangører og utøvere kan glede seg til å ta i bruk den nye appen Min Ski. Last ned i dag fra App Store eller Google Play.

Det har aldri vært gøyere!

- Distansekortet er et utrolig bra virkemiddel for å at jeg synes det var gøy å være med ut på ski, forteller Astrid Uhrenholdt Jacobsen.

Hyllest til breddeidretten

Lørdag 28. januar ønsker NRK Sporten å gi breddeidretten i norsk skisport den hyllesten den fortjener. Norges Skiforbund oppfordrer våre klubber til å søke på dette flotte tiltaket.

Vibeke Linn