Før og etter Virkola

Norsk hoppsport fra 1940 til 1990. Norsk skihistorie på sitt beste, slik bare Thor Gotaas kan formidle det.

Team Oslo Senior godt i gang

Oslo skikrets har startet kretslag for Sr. Opplegget og utøverne er godt i gang med å forberede seg til vinterens renn.

TD og arrangørkurs

Langrennskomiteene i Akershus og Oslo inviterer rennarrangører, TD’er og TD kandidater til kurs/workshop tirsdag 7. november.

Kombinertsamling i Trysil

Norges Skiforbund kombinert inviterer til miljøsamling på snø for gutter og jenter i aldersbestemte klasser i Trysil 3.-5. november.

Vedtak i langrennskomiteen

«Langrennskomiteen i Norges Skiforbund innfører et fluorforbud i klassene til og med 16 år, men først når det finnes sikre kontrollmetoder som kan identifisere fluor under skiene før start i skirenn.

Har du husket skilisens?

Skisesongen er snart i gang, husk at alle skiløpere over 13 år må betale skilisens for å kunne delta på skirenn.

- Håper RAW AIR blir fast høydepunkt

Stefan Kraft vant historiens første utgave av RAW AIR i vinter, og østerrikeren ønsker å forsvare sin sammenlagtseier foran den andre utgaven i mars 2018. I dag starter billettsalget.

Pallen

Tande og Lundby Norgesmestere i hopp. Laghopp avlyst pga vind.

Daniel-André Tande og Maren Lundby vant NM Normalbakke i Midtstuen lørdag. Dessverre ble lagkonkurransen på søndag avlyst pga. sterk og ustabil vind. Rennet var det første for vintersesongen og gikk på isspor. Fredag var det fagseminar og lagledermøte.

Logo byttehelgen

Klart for årets Byttehelg

I november arrangerer SpareBank1, i samarbeid med NSF Langrenn, Byttehelgen. Klubber kan melde sin interesse nå, frist 15. september.

Utstyrsordningen 2017

Det er igjen mulig for idrettslag og særforbund å søke om spillemidler til utstyr. I år skal 34,4 millioner kroner fordeles – en økning på fem millioner kroner fra i fjor.

Trenerkurs Alpint

Oslo Skikrets inviterer til Trener I og trener II kurs i alpint med oppstart i midten av november.

Skal kartlegge kompetansen til tusenvis av trenere i Norge

Norges idrettsforbund i samarbeid med Høgskolen i Innlandet sender i disse dager ut tidenes største spørreundersøkelse. Kompetansen til alle trenere i norsk idrett skal kartlegges for å innhente kunnskap om hvem trenerne i norsk idrett er.

Trenerkurs langrenn

Treningsleder, Trener I kurs og Trener II langrenn er åpent for påmelding eller har startet.

Sesongavslutning Tryvann

Prosjektet ParaAlpin tar steget videre

Det alpine treningstiltaket i Oslo Vinterpark har gått over all forventning. Treningen kan nå gå over hele året og en del ekstra investeringer kan gjøres.

Regionsamling for 13-14 og 15-16 år

NY påmeldingsfrist, onsdag 16. august. Team Veidekke Oslofjord arrangerer også i år helgesamling i Stokke 15-17 september. Landslagsløperne Mari Eide og Sindre Skar kommer, kommer du? :)

Oslo Skikrets kretsting 2017

Oslo Skikrets Ting ble arrangert 1. juni 2017. Det var utdeling av ulike hedersbevisninger og deretter ble selve Tinget gjennomført i Skimuseet i Holmenkollen.

Skiforbundets nye fagportal

Fagside med informasjon og tips og ideer for trenere, ledere, utøvere, foreldre og arrangører innenfor barne- og ungdomsidretten.

Vedtak i hoppkomiteen

Det internasjonale skiforbundet (FIS) spikret fredag programmet for RAW AIR kommende sesong, samt så ble en ny trippel i Lillehammer for kvinnene vedtatt.

Vårmøte alpin 15 mai

Vårmøtet arrangeres 15 mai på Idrettens hus på Ekeberg. Klubbene oppfordres til å stille med minst en representant.

Vårmøte langrenn 15 mai

Vårmøtet arrangeres 15 mai på Idrettens hus på Ekeberg. Klubbene oppfordres til å stille med leder, hovedtrener og styremedlemmer. Utøvere er også ønsket.

Grønt lys for RAW AIR

Det internasjonale skiforbundet (FIS) gir grønt lys for RAW AIR kommende sesong, men det kan bli justeringer på konseptet. Det hele skal avgjøres på kalenderkonferansen i slovenske Portoroz 24.-27. mai.

Beste Krets HL 2017

Oslo kåret til beste krets

Oslo skikrets leverte store prestasjoner og fantastiske resultater. Alpinistene fra Oslo Skikrets leverte meget godt både i bredde og i topp under årets Hovedlandsrenn i alpint. Mesterskapet ble arrangert på Hafjell i perioden 21-26 mars

Hederstegnutdeling 2013

Diplom og Hederstegn i Oslo Skikrets

Oslo Skikrets har to æres- og erkjentlighetsutmerkelser for fortjenestefull administrativ innsats. Klubber kan komme med forslag innen 21. april. I tillegg deler Skikretsen ut Bestemannspremie, Jubileumspokal og andre utmerkelser.

Kjempeinnsats i Special Olympics World Winter Games 2017

Vi er godt i gang med lekene i Østerrike og det hagler inn med strålende resultater. Her har flere av utøverne prestert sitt aller beste, mange drømmer har nok blitt oppfylt disse dagene og overalt ser vi en enorm stor idrettsglede.

jr NM stafett jenter 2017

Imponerende av Oslo i jr NM

Oslo skikrets løperne gikk fort i Harstad. Mange medaljer og mange personlige rekorder ble resultatet helgen 10-12 mars.

Ungdommene og Kongen på pølsefest

Ungdommene møtte Kongen

Kong Haralds Ungdomsstafett som den nå heter ble spesiell dette året. 15-16 åringene ble invitert på bursdagsfeiring med Kongen dagen før stafetten i Holmenkollen.

8 millioner til rulleskianlegg

For 2017 gjenstod drøyt 8 millioner til fordeling til rulleskianlegg. Norges Skiforbund og Norges Skiskytterforbund samarbeider om innstilling av kandidater til disse ekstraordinære midlene, men det er Kulturdepartementet som tar den endelige avgjørelsen.

Klar for avreise til World Games

Special Olympics World Winter Games er verdens største arrangement for utviklingshemmede og arrangeres i Østertike 18.- 25. mars 2017. Dit setter 13 langrennsløpere og 7 alpinister kursen for å representere Norge

Oslo Skikrets arrangerer tre Trenerkurs

Trener II, Oppgradering til Trener I og Treningsleder er nå lagt ut for påmelding. De finnes ikke i Min Idrett da systemet er under oppgradering. Invitasjon og påmelding finner du her.

4,8 millioner fordelt i prepareringsmidler

Norges Skiforbund har fordelt 4,8 millioner til klubber i ski-Norge til innkjøp av utstyr til å kjøre opp skiløyper. Midler fra utstyrsordningen bidrar til at flere klubber har fått investert i ny prepareringsmaskin siste året.

En Oslo løper til jr VM

Martine Engebretsen fra IL Heming er eneste Oslo løper som er tatt ut til jr VM. Mesterskapet starter 31 januar og varer til 5 februar.

ParaAlpint - mestring og skiglede

3 januar var det Kick off for Oslo Skikrets sin nyoppstarta treningsgruppe for bevegelseshemmede alpinkjørere. Mange møtte opp i Oslo Vinterpark-Cafe Tårnstua ved barnebakken. Sesongavslutningen ble arrangert 4 april med parallellslalom-egen film fra eventet er laget. Vi fortsetter treningene 2 mai i KFUM hallen på Ekeberg.

bilde hentet fra Kongsberg IF sin side

K-Jump - resultatprogram i beta

Mange synes Ehopp er vanskelig, og det er derfor meget gledelig at vi har en ivrig, ung hopper som har utviklet et resultatprogram som nå er i beta.

Sesonginformasjon 2016/2017

NSF hopp ønsker å styrke sin informasjon ut til hopp-Norge, og i denne anledning har vi en laget en første versjon av Sesonginformasjon 2016/2017.

Kjøp engangslisens i app

Aldri har det vært enklere å betale engangslisens! Både arrangører og utøvere kan glede seg til å ta i bruk den nye appen Min Ski. Last ned i dag fra App Store eller Google Play.

Det har aldri vært gøyere!

- Distansekortet er et utrolig bra virkemiddel for å at jeg synes det var gøy å være med ut på ski, forteller Astrid Uhrenholdt Jacobsen.

Hyllest til breddeidretten

Lørdag 28. januar ønsker NRK Sporten å gi breddeidretten i norsk skisport den hyllesten den fortjener. Norges Skiforbund oppfordrer våre klubber til å søke på dette flotte tiltaket.

NIF-EPI01, 01