Dagsamling i Oslo for syns- og bevegelseshemmede

Kom å prøv langrenn søndag 27.august i Oslo. Alle som har lyst å prøve paralangrenn fra 10 år og eldre er velkommen. Vi stiller med hjelpemiddel for de som trenger det.

Med støtte fra Bergesenstiftelsen inviterer Norges Skiforbund langrenn, Akershus, Østfold og Oslo Skikrets syns- og bevegelseshemmede til dagsamling.

Har du en syns-eller bevegelseshemning og ønsker du å finne ut mer om mulighetene til å drive med langrenn og om dette kan være noe for deg? Da bør du bli med på denne dagsamlingen. Helt fersk? Aldri prøvd? Litt erfaren? Spiller ingen rolle-alle er velkomne til en dag med aktivitet og sosialt samvær. Dere får også trene med utøvere fra «UngiPara»

Når: Søndag 27.august kl. 9.30-17:00
Hvor: Lillomarka og Sognsvann, endelig oppmøtested bli gitt beskjed om etter påmelding.

Alder: fra 10 år og eldre - ingen krav til egen ferdighet.

Tentativt program for samlingen:
09:30 - 10:15 Tilpassing av utstyr for de som trenger å låne utstyr- Lillomarka
10:30 – 12:00 Treningsøkt ute, rulleski/pigging – vi tilpasser økt til nivå-Lillomarka
13:00 – 14:45 Lunsj med informasjon/spørsmål- Sognsvann
15:00 – 16:00 Basistrening Sognsvann

* Egen hjelm må medbringes, det er obligatorisk med hjelm både under pigging i kjelke/rullestol eller på rulleski.
* For nybegynnere på rulleski anbefaler vi kne- og albuebeskyttere samt skihansker som bør benyttes av alle.
* For synshemmede som trenger ledsager i aktiviteten vil vi være behjelpelige med å prøve å skaffe ledsager, men kan dessverre ikke love dette 100%.
* Behov for både utstyr og ledsager må meddeles i påmeldingsskjema.
- Vi sender ut mer informasjon direkte til alle deltakerne etter påmeldingsfristen er ute.
Dagsamlingen er kostnadsfri.

Påmeldingsfrist 21.august.
       Meld på i denne link

Har du spørsmål tilknyttet om samlingen?  Ta kontakt med oss