Vårmøte langrenn Oslo Skikrets 10.mai

Informasjon om agenda, Kreativ på ski prisen og ønske om stor deltagelse.

AGENDA 10. mai kl.19-21

Det blir en innledning og intervju med Heidi Weng, både litt om motivasjon, karriere, tips om hvordan holde på løpere lengst mulig, mm. Det er fullt mulig å stille spørsmål under sesjonen. Spre gjerne arrangementet til treningsgrupper ol, slik at flest mulig også av yngre utøvere kan få noen tips om motivasjon og trening.

Lenke til arrangementet blir sendt ut til alle påmeldte dagen før eller samme dag som årsmøte.

Vi ønsker også innspill til temaer klubbene ønsker å ta opp. Send forslag til saker til: espen.utaker@gmail.com Vi kan også begynne på noen temaer digitalt og fortsette temaene på høstmøte som blir med fysisk oppmøte.

Foreløpig dagsorden: (ca. tidspunkter)

19.00: Innledning med Heidi Weng

19.45: Årsrapport til gjennomgang

20.00: Aktiviteter i sommer / høst og koordinering av klubbarrangementer og kretsarrangementer.. Behovet for helger uten samlinger.

Hvert år opplever vi kollisjon mellom klubber egne arrangementer og kretsens. Vi presenterer datoer for kretssamlinger og hvordan de kan koordineres med klubbenes egne arrangement.

20.20: LK trenger nye representanter. Oppdatering fra valgkomiteen.

20.30: Ulike temaer som vi starter med på vårmøte og kan fortsette med på høstmøte;  Ta gjerne en prat i egen klubb før vårmøte;

* Hvordan sikrerekruttering og holde på deltakerne? Vinterens erfaring fra klubbene. Førte Covid-19-sesongen til økt rekruttering i de yngre klassene?

* Hvordan samarbeide og jobbe med felles kultur på tvers av klubber?

Forslag til andre saker vi skal ta opp.

ca. 21.00: Slutt.

Påmelding: utvidet frist til søndag 09.05.21 kl 23:00

Kreativ på ski prisen

Oslo skikrets langrenn deler ut prisen ”Kreativ på ski”. Prisen er på kr 20.000,- og kan deles ut hvert år. Formålet er å fremme skiglede og rekruttering til skiidretten.

Prisen honorer en gruppe, klubb eller sammenslutning fra flere klubber i Oslo som har iverksatt eller gjennomført et tiltak lokalt, nasjonalt eller internasjonalt med den effekten at det har gitt økt skiglede og/eller økt rekruttering til skiidretten. Det vil bli lagt særlig vekt på nytenkning, praktisk nytte, overførbarhet til andre grupper eller klubber og rekkevidde til nye deltagere på ski.

Forslag/søknad må fremmes skriftlig med nødvendig dokumentasjon til leder av Oslo skikrets Langrenn innen 01.mai 2021. «Tiltaket må være iverksatt eller gjennomført i løpet av de siste to sesongene.»  Det må være mulig å vurdere innen forslagsfristen. Alle kan foreslå kandidater, og man kan selv søke om å motta prisen. Tekstdelen av søknaden skal maksimalt inneholde 300 ord. Det kan legges ved inntil 5 bilder, og film av inntil 5 minutters varighet.

De tre medlemmene i juryen for prisen er: Leder av Oslo Skikrets langrenn, ungdomsrepresentant i Oslo Skikrets langrenn og kommende års leder av valgkomitéen for Oslo Skikrets langrenn  Prisvinner avgjøres senest en uke etter fristen, dette offentliggjøres og prisvinneren hedres på Oslo skikrets langrenns Vårmøte.

Om ingen blir funnet verdig til å motta prisen, utgår den for det aktuelle året.