Kong Haralds Ungdomsstafett - seier til Akershus

Vinnere av Kong Haralds Ungdomsstafett: Akershus 1 vant, Akershus 2 kom på 2. plass og Oslo 1 ble nummer 3.

Holmenkollen skifestival 2020

En aktiv helg er snart over for 15/16 åringer fra hele Norge.

– Denne stafetten er et flott sted for talentfulle unge skiløpere å teste styrken mot sine likesinnede. Jeg vet hvor viktig det er å få matchet seg for andre mot gode skiløpere og ta ytterligere steg i karriæren, sier Mentor for Equinor Morgendagens Helter Astrid Urenholdt Jacobsen. RESULTATER Følg oss på FB

Hovedbildet: Foran sitter Astrid Uhrenholdt Jacobsen og Torbjørn Skogstad som er leder i langrennskomiteen. Premiepallen under Kong Haralds ungdomsstafett. Astrid Uhrenholdt Jacobsen delte ut premier sammen med leder av langrennskomiteen i Norges Skiforbund, Torbjørn Skogstad. Det ble dobbeltseier til Akershus skikrets, mens Oslo skikrets tok tredjeplassen. Disse gikk lagene i rekkefølge: Akershus sitt vinnerlag: Lisa Kristine Jorde, Simen Gløgård Stensrud, Julie Hammer og Oliver Aukland. Akershus som ble nr. 2: Anna Mæhre Torjussen, Mads Koritov, Helene Ekrheim Haugen og Ola Skaar  Oslo som ble nr. 3: Mathea Perlestensbakken, Mons Melbye, Anna Marie Nordengen Sirevåg og Lars Michael Saab Bjertnæs. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix/Norges Skiforbund

Sjetteplassen i Kong Haralds ungdomsstafett, Sør Trøndelag skikrets sammen med Astrid Uhrenholdt Jacobsen i midten. Disse gikk lagene i rekkefølge: Petronella Haram, Adrian Eide Kaasbøll, Nora Rise Fjærtoft og Peder Rygg.

Andreplassen i Kong Haralds ungdomsstafett, Akershus skikrets sammen med Astrid Uhrenholdt Jacobsen i midten. Disse gikk lagene i rekkefølge: Akershus sitt vinnerlag: Anna Mæhre Torjussen, Mads Koritov, Helene Ekrheim Haugen og Ola Skaar.

Tredjeplassen i Kong Haralds ungdomsstafett, Oslo skikrets sammen med Astrid Uhrenholdt Jacobsen i midten. Disse gikk lagene i rekkefølge: Mathea Perlestensbakken, Mons Melbye, Anna Marie Nordengen Sirevåg og Lars Michael Saab Bjertnæs.

Fjerdeplassen i Kong Haralds ungdomsstafett, Telemark og Vestfold skikrets sammen med Astrid Uhrenholdt Jacobsen i midten. Disse gikk lagene i rekkefølge: Ida Wergeland Kvestad, Sivert Ekroll, Mina Sofie Moland og Oskar Vike.

Femteplassen i Kong Haralds ungdomsstafett, Oppland skikrets sammen med Astrid Uhrenholdt Jacobsen i midten. Disse gikk lagene i rekkefølge: Emma Klevenberg, Lars Heggen, Mille Marie Storlien og Sivert Borgen.

Vinnerlaget i Kong Haralds ungdomsstafett, Akershus skikrets sammen med Astrid Uhrenholdt Jacobsen i midten. Disse gikk lagene i rekkefølge: Lisa Kristine Jorde, Simen Gløgård Stensrud, Julie Hammer og Oliver Aukland.

nif-epi04, 04