Telemarksamling i SNØ hallen

Mange varierte øvelser under breddesamlingen 9-11. oktober helgen.

NSF telemark har lang tradisjon med å arrangere årlig breddesamling i høstferien. Vanligvis i Hintertux/Østerrike men grunnet den spesielle situasjonen som råder ble det istedet samling i Oslo med variert program. Utøverne var gjennom mange ulike øvelser hver dag, deriblandt rulleski, frisbee-golf, klatrepark og et populært besøk i SNØ-hallen på Lørenskog.

Flere hadde ikke tidligere vært SNØ-hallen så dette var en veldig positiv erfaring som frister til gjentakelse.

Disse breddesamlingene har inngen krav til ferdigheter og utøvere fra andre idretter som er nysgjerrige er velkommen til å bli med. Dette tiltaket er for ungdom fra 14 år og eldre. Telemarksmiljøet i Oslo er idag relativt lite,  men vil gjerne bli flere.

Største klubbaktiviteten er idag i Bækkelaget Sportsklubb, og vi har medlemmer fra flere deler av Oslo. Hovedsakelig skjer trening og aktivitet i Oslo Vinterpark. For de som vil satse på sporten finnes det en Satsningsgruppe i regi av Skiforbundet og et Landslag for de aller beste. Er du interessert i å prøve telemark så kan du kontakte Morten V. Eriksen i BSK/Oslo Skikrets (@mortenve eller morten.v.eriksen@gmail.com).

Det finnes endel utstyr til utlån evt. gir vi råd om hvor det kan kjøpes, ta gjerne kontakt.

Tekst & foto: Morten V. Eriksen

NIF-EPI01, 01