Dag 1 av Basisturnéen

Mange barn og stor aktivitet - og lokalavisa på besøk!

Mye skjedde på den første dagen på Skiforbundets Basisturné, i samarbeid med klubbene Kjelsås IL og Østre Aker Skiklubb og Oslo Skikrets. På dagtid var mange løypekjørere og preppeansvarlige fra kretsens klubber og Skiforeningen samlet til kurs i snøproduksjon sammen med snøeksperten Mads Mørk, samt Marit Gjerland og Erik Aas Andersen fra Skiforbundet, etterfulgt av kurs i bygging av basisanlegg, samt befaring i det nye basisanlegget. På kvelden var det flere hundre barn og unge fra Kjelsås IL, som la kveldstreningen til basisanlegget og lekte seg i kuler, doseringer og slalomporter. Samtidig sto Østre Aker skiklubb og Kollenhopp klar med hoppski med langrennsbinding i småbakkene i Linderudkollen.

Også lokalavisa Nordre Aker Budstikke var på besøk i anlegget. Les hva avisa hadde å si om aktiviteten i Linderudkollen: www.nab.no

I kveld blir det Telenorkarusell i anlegget, samt mer aktivitet i de små hoppbakkene. Bli med da vel!

nif-epi04, 04