ParaAlpint gruppa i bra driv mot vinteren

Høsten startet høyt opp i trærne.

En kjølig augustkveld våget ParaAlpint gruppa i Oslo seg opp i trærne på Tryvann for å sette i gang med høstens aktiviteter. Etter litt tilvenning i opplæringsområdet kastet utøverne seg ut i de høyere løypene, noen til og med i de løypene som startet helt øverst i tårnet. Etter nesten 2 timer med klatring var det mange slitne, men minst like glade ansikter å se og det er sikkert ikke siste gang vi har testet våre grenser i kaltreparken. (flere bilder nederst)

Etter en lang sommerpause har gruppa tatt opp igjen barmarkstreningen vi startet med i mai - og utenom noen "spesielle" økter slik som denne er vi å finne hver mandag på Idrettshøgskolen ved Sognsvann. Ut septmeber trener vi ute i områdene rundt NIH, mens vi fra oktober trekker vi innover for å trene i den nye kroppsøvingsalen. Men det er nok ingen hemmelighet at vi allerde nå ser fra til de første snøfnugg og kuldegrader for å endelig kunne spenne på oss skia igjen.

Det er gøy å se at flere har tatt seg turen til både Tryvann og NIH de siste ukene for å være med på trening, og minst like gøy er det at det er flere som har kommet til gruppen i løpet av de snøfrie månedene.

Vil du også være med oss?

Treningstider høst: mandag kl.1800 på Norges Idrettshøgskole
                  -  følg med på vår facebookside for info om de gangene vi ikke trener på NIH -
Treningstider vinter: mandag og tirsdag kl.1800 i Tryvann (oppmøte ved cafe Tårnstua)
Spørsmål om treningene: ta kontakt med hovedtrener Beate: 48105262, mail: beate.haugen@hotmail.com

Vil du melde deg inn i gruppa eller har generelle spørsmål?
Send e-post til Oslo Skikrets: elisabeth.uhlig@skiforbundet.no
Medlemskapet koster 1500,- pr år - men du er velkommen til 2-3 prøvetreninger for å se om det er noe som passer for deg!

På vinteren har vi mulighet til å låne ut sitski ved behov, vi har dessverre ingen ski til lån, men anbefaler å henvende seg til Oslo Vinterpark

Noen flere bilder fra klatreøkta i Tryvann

nif-epi04, 04