Røa IL vant "Kreativ på ski" prisen

Les hvorfor et skicross-anlegg bidro til glede i Røa IL i går.

Under Oslo Skikrets` høstmøte i går kveld på Ekeberg ble prisen "Kreativ på ski" delt ut i gren langrenn. Prisen deles for fjerde gang ut til skigrupper eller klubber som har gjort en ekstra innstats for å fremme skiglede og rekruttering. Vinneren belønnes med kr. 20.000,-

I år var det Røa IL som kunne glede seg over prisen. Med sitt permanente skicrossanlegg påVoksenjordet har de lagt en arena som brues av både barnehager, skoler og klubber i området og på anlegget ble sist vinter Oslo skikrets` første skicross konkurranse  - Martin-crossen - arrangert.

Les juryens begrunnelse:

På rekordtid har ildsjeler laget Oslo skikrets første permanente skicross-anlegg. Helt utenom skikretsens rekkefølge for prioritering av anlegg og midler fra kommunen, har dette arbeidet ”sneket” i køen og hatt møter med brannvesen for å få vanntilgang, med bymiljøetaten og diverse andre aktører. Preppemaskinen ble kjøpt på Finn.no
Lys har kommet opp og et revolusjonerende teknologi med et kjøletårn som kan produsere snø så fort det er minus 1 grad (Holmenkollen trenger minus 3), har gjort at vi har stor tro på anlegget, også i snøfattige vintre.
Martincrossen var en nyvinning på terminlisten og en trakk til seg nærmere 700 deltakere på en ettermiddag i mars.
Et miljøvennlig nærmiljøanlegg som skapt for lek og moro, og for å rekruttere flere inn  i skiidretten!
(Juryen, ved LK-leder Espen Uttaker)

nif-epi04, 04
NTB scanpix