ParaAlpint - mestring og skiglede

3 januar var det Kick off for Oslo Skikrets sin nyoppstarta treningsgruppe for bevegelseshemmede alpinkjørere. Mange møtte opp i Oslo Vinterpark-Cafe Tårnstua ved barnebakken. Sesongavslutningen ble arrangert 4 april med parallellslalom-egen film fra eventet er laget. Vi fortsetter treningene 2 mai i KFUM hallen på Ekeberg.

Trening i hall våren 2017

Tirsdag 2 mai starter vi med trening i KFUMhallen på Ekeberg. Treningen er hver tirsdag frem til og med 20 juni. møt opp kl. 17.30.

NB Ny tid: økta er fra kl 17.45-18.45. (står gammel tid i invitasjonen)

Invitasjonen

Sesongavslutning 4 april  med parallellslalom og premier til alle

Kick off 3.januar 2017

Kvelden startet med samling inne i lavoen hvor det ble servert mat og varm drikke.  Prosjektet og trenere ble presentert og det var mulighet å stille spørsmål. Skikretsen holder  tiltaket over 3 år for så å overføre det til klubb. Mange aktører har bidratt til å få iverksatt prosjektet. Både Oslo Vinterpark, Bardum-hjelpemiddelfirma, Skiforbundet, Bergesenstiftelsen, ExstraStiftelsen og ikke minst trenerne og instruktørene som har gått på kurs har gjort dette mulig.

ES_STEMPEL_DARKB(RGB).png                    Bilderesultat for oslo kommune logo

Etter presantasjonen var det trening i bakken. Tilbudet er et alpint lavterskeltilbud for bevegelseshemmede både sittende og stående. De som er helt nye får kursing i sikkerhet og mestring i heis og bakke. De litt øvede får veiledning på skiteknikk og utfordret seg ytterligere. Neste år ønsker vi å utvide tilbudet til også synshemmede. Alle som har behov for det må ha med egen ledsager. Ledsager vil også få kurs og veiledning av våre instruktører.

Det er trening hver tirsdag fra kl 18-20, og på treningene så langt har det vært mellom 9 og 15 deltagere. Aldersspennet går mellom 5 og 45 år. Svært hyggelig er det at vi har med 9 stk mellom 5 og 11 år.

Hovedtrener for gruppen er Beate Haugen, hun har god erfaring og er også landslagstrener for Paraalpint landslaget. Der som noen har lyst å bli med på trening, kontakt ansvarlig i Oslo skikrets:

Tove Andersen, mail: tove.andersen@skiforbundet.no

NIF-EPI03, 03