Ingvild Bretten Berg (generalsekretær Norges Skiforbund), Terje Nilsen (styreleder Lygna Skisenter) og Erik Røste (skipresident).

Anleggsprisen i 2019 er tildelt Lygna Skisenter

Lygna Skisenter fikk årets anleggspris i Norges Skiforbund. Prisen ble utdelt i forbindelse med årets arrangør- og anleggsseminar på Gardermoen i helga.

I vurderingen av hvem som skulle motta årets anleggspris er følgende kriterier lagt til grunn:
- At anlegget har gode løsninger i forhold til helårsbruk
- At det er tilrettelagt for god variasjon av aktiviteter
- At utforming gjør det attraktivt for topp- og breddesegmentet
- At det er etablert gode løsninger for å sikre snø

Juryen, bestående av president Erik Røste, generalsekretær Ingvild Bretten Berg, Spesialrådgiver anlegg Morten Roa og anleggsrådgiver Marit Gjerland.

Begrunnelse: En sammenslutning av klubbene Brandbu IF, Gran IL, Jaren IL, Moen Sportsklubb, Tingelstad IF, Tingelstad Skiskytterklubb og Såndre Ål Sportsklubb. har i en årrekke i godt fellesskap stått for en planmessig utforming av et anlegg som ivaretar både hverdagsidretten og de store anledninger som NM på ski. Juryen legger spesielt vekt på det varierte og innholdsrike løypenettet, publikumsvennlig og velfungerende stadion og en bygningsmasse som minimerer behovet for provisorier ved store mesterskap. I tillegg er anlegget svært snøsikkert både fra naturens side og med et godt utbygd snøsystem.