Dommerkurs (FIS C-lisens)

Under Skiforbundets Høstmøte på Gardermoen 19.-20. oktober vil det blir arrangert FIS C-lisens dommerkurs. Ingen kursavgift, påmeldingsfrist 30. september.

Det vil bli arrangert dommerkurs på Clarion Hotel og Congress Oslo Airport under Skiforbundets Høstmøte. I NOR Freeski Cupen er det behov for flere dommere med FIS C-lisens og vi arrangerer derfor et dommerkurs uten kursavgift for deltakerne. For potensielle dommere som ønsker å dømme Norgescup og NM er det et formelt krav til å ha FIS C-lisens som man får ved å delta på dette kurset og bestå eksamen. Kurset retter seg mot trenere, tidligere trenere og kjørere, samt andre som har mye kunnskap om sporten og som ønsker å bli dommere og dømme konkurranser. Vi oppfordrer derfor alle interesserte til å bli med på kurset 19.-20. oktober.

FIS C-lisens dommerkurs

Kurset gjennomføres over to dager med avsluttende eksamen rett i etterkant av gjennomført kurs. Eksamen må være bestått for å kunne dømme i Norgescup og NM, men terskelen for å bestå kurset og dømme denne type FIS-konkurranser har blitt lavere enn tidligere. Vi vil likevel presisere at dette er et omfattende kurs, men med gjennomført kurs sitter man igjen med mye læring og masse ny kunnskap om sporten og konkurranseformatene innen Freeski.

Kurset vil også gi muligheter til å dømme lokale konkurranser, også uten bestått eksamen. Med bestått eksamen er man også et skritt videre mot å kunne ta B og A kurs som kan gi muligheter til å dømme større konkurranser som Europacup og Verdenscup.

Link til påmelding her (via Høstmøte sine sider). Kurset er gratis, men kost og losji må dekkes selv.

Har du spørsmål om lokale dommerkurs i klubben din ber vi deg ta kontakt på freeski@skiforbundet.no.