Skispor

Terminlister 2022-23

Se oppdatert framdriftsplan for terminlistearbeidet for langrenn og turrenn sesongen 2022-23.

Framdriftsplan for terminlistearbeid langrenn og turren 2022-23 (oppdatert 28.09.22)

Søndag 11. september Søknadsfrist
Onsdag 12. oktober Høringsutkast klart, legges ut
Onsdag 19. oktober Høringsfrist
Onsdag 26. oktober Endelig terminliste presenteres for godkjenning på Høstmøte langrenn

Høringsutkastene legges ut på skikretsens hjemmeside og Facebook, samt sendes ut til alle arrangørklubber pr. epost.

Status pr. 6. september
Planen var å ta i bruk NIF sitt nye arrangementsløsning iSonen sesongen 2022-23. Men det viser seg at det fortsatt er noen kritiske funksjoner som ikke fungerer i den nye løsningen.

Skiforbundet velger derfor å bruke SportsAdmin ett år til.

Vi beklager den ekstra jobben dette blir for dere som allerede har lagt inn rennsøknad i iSonen, men dere blir dessverre nødt til å legge det inn på nytt i SportsAdmin.

Alle rennsøknader skal legges inn i www.sportsadmin.no.
Enkel brukerveiledning for online rennsøknad i SportsAdmin finner du HER

Den som skal legge inn arrangementene, må ha tilgang som arrangementsansvarlig i klubben. Ta kontakt med skikretsen dersom dere trenger hjelp til dette, oppland@skiforbundet.no, eller tlf. 977 71 953 (Ellie)

NB!
Sjekk at du er innlogget med din klubb og ski i Sportsadmin, ikke logget inn med klubb og gren. Dette er viktig for at rennet skal vises riktig i online terminliste. Og velg kode 422 Langrenn eller 428 Turrenn (IKKE 420 ski!)

Ny frist: Søndag 11. september.

Alle søknader skal utskrives i tråd med følgende retningslinjer:

• ønsket stilart
  • ønsket type renn (sprint, skicross, skiathlon, fellesstart, enkeltstart osv.)
  • om dere ønsker å søke cuprenn - og da hvilken cup
  • om søkt dato er fastlåst, eller om denne kan endres. Langrennskomiteen (LK) forbeholder seg retten til å ikke føre opp renn dersom oppført dato ikke er gjennomførbar ifht. helheten i terminlista og annen dato ikke er mulig for arrangør.
  • navn og mail-adresse til TD som klubben stiller til disposisjon for andre renn sesongen 2022-23 legges inn i kommentarfeltet på søknaden (i feltet Tilleggsinformasjon.

Til alle som skal arrangere skirenn!
På Vårmøtet kom det fram et ønske om at det arrangeres flere stafetter, f.eks. 2-manns-stafetter der man går flere etapper, da  vi ser at disse appellerer til mange - som mer samlende og mindre høytidelig. Vi håper derfor at flere kan tenke seg å arrangere stafetter!

LK ønker også flere renn med innlagte crosselementer!

Vedr. KM-arrangement:

• Den 'nasjonale' KM-helga er oppsatt til 28-29. januar. Det er et ønske om å ha individuell start (lørdag) som kan ha med alle klasser, og fellesstart (søndag) for klassene 13 år og eldre
  • KM sprint kan søkes om på datoer som er ønskelig for arrangør.
  • KM stafett arrangeres gjerne sammen med avslutningsrenn for alle kretscuper

NB!
Klasser m.m. legges inn etter at dere har fått tildelt arrangementet, det holder om dere legger inn en klasse for  å få avsluttet rennsøknaden.

LK forbeholder seg retten til å sette opp terminlista etter søknader forå ivareta følgende hensyn:

• geografisk spredning (bl.a. mht. samarbeidsavtaler knyttet til cuprenn)
  • spredning av type renn, stilart og øvelsesform
  • type renn etter behov for uttaksrenn til kretsstafetter
  • tilpasset NSF terminliste 2022-23

Når dere vurderer hva dere skal søke på - og på hvilket tidspunkt - ta gjerne utgangspunkt i siste sesongs terminlister, hhv. langrenn og turrenn.  Erfaringsmessig ønsker mange å arrangere skirenn i februar, men sesongen er mye mer enn denne måneden! Hva med å arrangere skirenn også etter påske?

Foreløpig framdriftsplan:

• 11. september               søknadsfrist
  • medio september       LK utarbeider høringsutkast
  • uke 40                           høringsutkast legges/sendes ut
  • 15. oktober                   høringsfrist
  • 26. oktober                  endelig terminliste presenteres og vedtas på Høstmøte Langrenn

VIKTIG!
Iht. tidligere vedtak må alle klubber som søker renn også stille med minimum én Teknisk Delegert (TD) til disposisjon for skikretsen for hvert renn som klubben ønsker å arrangere. Dette er for at vi skal få avviklet alle renn iht. reglementet.

Klubber som ikke stiller med TD, får ikke arrangere renn.

TD-kurs for både gamle og nye TD'er arrangeres onsdag 2. november på Lillehammer.

Spørsmål
.... kan rettes til terminlisteansvarlig i LK, Torbjørn Broks Pettersen, broksern@gmail.com, eller mobil 911 56 471.

Lykke til med arbeidet,
og husk fristen: 11. september!

Skihilsen fra
Oppland Skikrets