Nyhet: iSonen!

iSonen er idrettens nye arrangementsverktøy og skal erstatte SportsAdmin. iSonen skal tas i bruk av alle rennarrangører i ski f.o.m. kommende vintersesong.

VIKTIG INFO!!

NY STATUS pr. fredag 2. september:
På møte mellom Skiforbudent og NIF Digital fredag ettermiddag ble det bestemt at avgjørelsen utsettes til tirsdag 6. september på ettermiddagen.
Gruppa som jobber med løsningen, vil ha arbeidsmøter både mandag og tirsdag.

Vi er med andre ord like langt – og må bare sitte rolig i båten og avvente mer informasjon.
Fristen for å legge inn rennsøknader vil naturlig nok også forskyves pga. dette.

Ny informasjon legges ut tirsdag kveld, 6. september.

_________________________

Status pr. tirsdag 30. august
Skiforbundet er i tett dialog med NIF Digital, da det fortsatt er noen ting som ikke fungerer som det skal i det nye arr.verktøyet iSonen. Endelig avgjørelse om vi skal bruke iSonen eller SportsAdmin vil bli tatt fredag 2. september. Så vent gjerne med å legge inn rennsøknad.

________________________________

Det nye verktøyet iSonen vil bli langt mer brukervennlig og gi klubbene flere muligheter, ikke minst i forhold til betalingsløsninger.

iSonen skal tas i bruk av alle rennarrangører i alle skigrener f.o.m. sesongen 2022-23.

NB! Sommerens/høstens rulleskirenn skal fortsatt legges inn i Sportsadmin.

ISONEN | FORSIDEN

Innlogging
Logg deg inn med Idrettens ID og opprett arrangement for din klubb (du må ha funksjonen "Arrangementsansvarlig" i skigruppa)

Brukerveiledning
NIF skal utarbeide brukerveiledning for iSonen, men foreløpig benyttes denne veiledningen fra NSF: iSonen - opprette arrangement (skiforbundet.no)

NB! Vent med å legge inn klasser
Inntil det er kjørt vask av det som ligger i klasse og øvelse, anbefaler vi at det kun legges inn en øvelse og en klasse når man oppretter arrangement i iSonen. Klubbene legger inn komplette øvelser og klasser før man åpner arrangementet for påmelding. Dette gjøres etter at terminlistene er godkjent på skikretsens høstmøter.

Rennsøknader Oppland Skikrets 2022-23, mer info her:

Siste frist 1. september!

Hovedterminlister NSF 2022-2023: