Trener 1-kurs Dombås

Oppland Skikrets inviterer til Trener 1-kurs langrenn barmarksmoduler på Dombås 4-5. september. Utvidet påmeldingsfrist til mandag 30. august!

For hvem?
Alle trenere, foreldre, ungdommer, ledere, aktive/tidligere aktive som ønsker å få grunnleggende kunnskap om å være trener. Målgruppen er primært barn i alderen 6-12 år. Det er ingen spesielle krav til forkunnskaper. Kurset er både for deg som har snømodulene og for deg som er helt ny.

Når?
Fredag 4. - lørdag 5. september 2020

Hvor?
Oppmøtested kommer

Kurslærer
Marianne Myklebust, tlf. 908 32 223, m-myk2@online.no

Kr. 750, som faktureres til klubb etter kurset

KLIKK HER for å melde på, siste frist mandag 30. august.

INNHOLD
Kurset gir en innføring i grunnprinsippene for langrennstrening og utvikling av skiferdighet for barn og unge i alderen 6-12 år.

Barmarksmoduler, teori og praksis:

• 420.1.05 Aldersrelatert trening (teori)
  • 420.1.07 Førstehjelp (teori)
  • 422.1.01 Utvikling av skiferdigheter (teori)
  • 422.1.02 Skitrening på barmark (praksis)
  • 422.1.03 Skitrening på snø (teori)
  • 422.1.04 Rulleskitrening (praksis)

KLIKK HER for å laste ned oversikt over alle moduler i nye Trener I.

For de som har tatt snømodulene
... blir det også treningsplanlegging i praksis med avsluttende "eksamen" med de andre deltakere på kurset.

E-læring
For dere som har tatt snømodulene: Dere må også ta e-læringen for å få godkjent kurset. Link til e-læring: https://kurs.idrett.no. Logg dere deretter inn på minidrett.no, klikk dere inn på Norges Skiforbund (under fanen Særforbund), velg Trener 1-kurs Skiforbundet og gjennomfør kursene som ligger under denne fanen.

Dette er kursene:

• Trenerrollen
  • Idrett uten skader
  • Barneidrettens verdigrunnlag
  • Aldersrelatert trening 1
  • Ski for funksjonshemmede

Last ned kursbevis og send dem til oppland@skiforbundet.no.

De som starter Trener 1 med barmarksmodulene, får informasjon om e-læring og avsluttende «eksamen» på kurset og trenger ikke å ta dette før dere skal ta barmarksmodulene.

Spørsmål?
Ta kontakt med kretskontoret v/ Ellie Lein, oppland@skiforbundet.no, tlf. 977 71 953

Velkommen på kurs!