Opplands førstelag, som gikk inn til en sterk 5. plass. F.v. Sivert Borgen, Mille Marie Storlien, Lars Heggen og Emma Klevenberg.,

Ungdomsstafetten 2020

Kong Haralds Ungdomsstafett for 15-16 år ble arrangert i Holmenkollen søndag 8. mars. Oppland Skikrets stilte med to lag.

Ungdomsstafetten arrangeres årlig som en miks-stafett for 15- og 16- åringer.  Stafetten arrangeres av Oslo Skikrets i samarbeid med Norges Skiforbund. Sammen med Hovedlandsrennet er dette årets høydepunkt for 15-16-åringene.

– Denne stafetten er et flott sted for talentfulle unge skiløpere å teste styrken mot sine likesinnede. Jeg vet hvor viktig det er å få matchet seg for andre mot gode skiløpere og ta ytterligere steg i karriæren, sier Mentor for Equinor Morgendagens Helter Astrid Urenholdt Jacobsen.

Opplands førstelag gikk inn til en sterk 5. plass, to plasser bedre enn i fjor. Mens andrelaget tok en fin 26. plass. Stafetten ble vunnet av Akershus 1, foran Akershus 2 og Oslo 1.

RESULTATER

Oppland Skikrets sine to lag:

OPPLAND 1

• J15:    Emma Klevenberg, Gjøvik Skiklubb
  • G15:   Lars Heggen, Haretua IL
  • J16:    Mille Marie Storlien, Lillehammer Skiklub
  • G16:   Sivert Borgen, Østre Toten Skilag

OPPLAND 2

• J15:   Stine Ludahl Lagethon, Øyer-Tretten IF
  • G15:  Jørgen Landmark Johansen, Lillehammer Skiklub
  • J16:   Synne Børresen Bollingmo, Raufoss IL Langrenn
  • G16:  Lars Lien, Gjøvik Skiklubb

Hjemmeværende reserver:

• J15: Iselin Stangstuen Kjeldsberg, Vind IL
  • G15: Heine Steinar Sandvold, ØTI
  • J16: Oline Vestad, Vågå IL
  • G16: August Hovde, Gjøvik Skikubb

Oppland 2, f.v. Lars Lien, Synne B. Bollingmo, Jørgen Landmark Johansen og Stine Ludahl Lagethon.

Uttaket er gjort av regionkontaktene og ledere for kretsen, og er godkjent av Langrennskomiteen.

Alle etapper i årets renn går i klassisk teknikk, 3,5 km.
Rennet starter kl. 09.45.

Kretsleder
Håvard Nyhagen, tlf. 957 32 765, haavard.nyhagen@gmail.com

Skikretsen vil i tillegg ha med to smørere, navn kommer.

Overnatting
Det er bestilt overnatting til utøvere og støtteapparat fra lørdag til søndag på Scandic Helsfyr Hotel, som også er base for arrangementet.

Busstransport t/r hotell - Holmenkollen
Det er bestilt busstransport til utøvere.

LØRDAG:
Avgang fra hotellet kl. 14.00, da rekker alle å komme inn til Oslo, retur fra Holmenkollen ca. kl. 17.00
Dersom noen ønsker å reise opp til Holmenkollen før på dagen, er dette selvfølgelig ok, men da må dere ordne egen transport - og gi gjerne beskjed til Håvard.

SØNDAG:
Avgang fra hotellet kl. 07.00, stafetten starter kl. 09.45.
Retur fra Holmenkollen kl. 12.00.
De som ønsker å bli igjen i Kollen for å se på herrenes 5-mil, kan gjerne gjøre det.

NB!
Pga. World Cup vil det IKKE være mulig å bruke privatbiler opp til Holmenkollen. Men offentlig kommunikasjon er et bra alternativ, det er gode forbindelser fra hotellet.

NRK
Stafetten vil bli sendt på NRK1 søndag kl. 17.15.

Følg arrangementet
... på arrangementets hjemmeside og Facebook.

PROGRAM (med forbehold om små endringer)

Lørdag 7. mars

• 14:00            Bussavgang fra hotellet til Holmenkollen
  • 15.30             Trening i løypene
  • Ca 16:00      Tilgang til Smøreboder
  • 17:00            Retur buss fra Holmenkollen
  • Ca 19:00       Ungdomsbankett

Søndag 8. mars

• Ca 07.00:    Bussavgang fra hotellet
                           Skitesting i egen løyper
  • 09.45:          Kong Haralds Ungdomsstafett 2020
                          Premie seremoni – 6 beste lagene
  • 12:00           Bussavgang fra Holmenkollen til hotellet

______________________________

INFORMASJON TIL FORELDRE SOM ØNSKER Å VÆRE MED

Overnatting
Foreldre som evt. ønsker overnatting, bes ta kontakt direkte med hotellet.

Transport
Pga. dårlig med p-plasser i Holmenkollen anbefaler vi bruk av buss eller bane.
Arrangøren setter opp egne busser t/r Helsfyr-Holmenkollen både lørdag og søndag. Det er allerede bestilt plasser til utøvere og støtteapparat. Foreldre som ønsker å benytte seg av dette, må gi beskjed til oppland@skiforbundet.no innen kl. 15.00 torsdag 27. februar, pris kr. 100 pr. dag.

Ungdomsbankett
Det arrangeres bankett for utøvere og ledere på Scandic Helsfyr lørdag kveld, banketten starter kl. 18.30. Det blir tacoaften med dessert, samt ulike aktiviteter. Foreldre som ønsker å være med på banketten, melder fra om dette til oppland@skiforbundet.no innen kl. 15.00 torsdag 27. februar, pris kr. 250 pr. person.

Akkreditering/billetter
Løpere og lagledere/smørere får akkreditering.
Foreldre som ønsker å være inne på arenaen kan kjøpe billett hos Holmenkollen Skifestival