Trener 1-kurs snømoduler

Oppland Skikrets inviterer til Trener 1 snømoduler mandag 4. og onsdag 6. januar. Teori via Teams og praksis på Lillehammer. NY påmeldingsfrist: 27. desember.

Kurset er både for deg som allerede har tatt barmarksmodulene og for deg som er helt ny.

Når?
Vi satser på kveldskurs, hhv. 4. og 6. januar 2021, kl. 17.00 - 21.00.

• Mandag 4. januar:
    Vi kjører denne delen via Teams, oppstart kl. 17.00.
  • Onsdag 6. januar:
    Kun praksis, oppmøte Birkebeineren Skistadion kl. 17.00.

Kurslærer
Marianne Myklebust, tlf. 908 32 223, marianne.myklebust@skiforbundet.no

Kr. 750, som faktureres til klubb etter kurset

Deltakerliste pr. 28.12.20

Målgruppe
Alle trenere, foreldre, ungdommer, ledere, aktive/tidligere aktive som ønsker å få grunnleggende kunnskap om å være trener. Det er ingen spesielle krav til forkunnskaper.

INNHOLD
Kurset gir en innføring i grunnprinsippene for langrennstrening og utvikling av skiferdighet for barn og unge i alderen 6-12 år.

Snømoduler

• Trenerrollen (teori)
  • Utstyr og smørning (teori)
  • Treningsplanlegging (teori)
  • Utvikling av skiferdigheter (praksis)
  • Skitrening på snø (praksis)
  • Treningsplanlegging (praksis)

KLIKK HER for å laste ned oversikt over alle moduler i nye Trener I.

For de som har tatt barmarksmodulene
... blir det også treningsplanlegging i praksis med avsluttende "eksamen" med de andre deltakere på kurset. Dette blir onsdag 6. januar.

Trener 1 barmarksmoduler
... planlegges neste gang satt opp over to kvelder i september 2021.

E-læring
For dere som har tatt snømodulene: Dere må også ta e-læringen for å få godkjent kurset. Link til e-læring: https://ekurs.nif.no. Logg dere deretter inn på minidrett.no, klikk dere inn på Norges Skiforbund (under fanen Særforbund), velg Trener 1-kurs Skiforbundet og gjennomfør kursene som ligger under denne fanen.

Dette er kursene: Trenerrollen, Idrett uten skader, Barneidrettens verdigrunnlag, Aldersrelatert trening og Ski for funksjonshemmede.

Last ned kursbevis og send dem til oppland@skiforbundet.no.

De som starter Trener 1 med snømodulene, får informasjon om e-læring og avsluttende «eksamen» på kurset og trenger ikke å ta dette før dere skal ta barmarksmodulene.

Spørsmål?
Ta kontakt med kretskontoret v/ Ellie Lein, oppland@skiforbundet.no, tlf. 977 71 953

Velkommen på kurs!