Trener 1-kurs Toten

Oppland Skikrets inviterer til Trener 1 snø i Karidalen hhv. mandag 9. desember og mandag 13. januar.

NB!
Det er mulig å delta på disse kurskveldene selv om man ikke tok barmarksmodulene i september!

Hvor?
Karidalen Skisenter på Toten

Når?
Vi satser på kveldskurs også denne gangen, hhv. 9. desember og 13. januar kl. 17.00 - 21.00. Obligatorisk oppmøte begge kvelder for å få godkjent kurset.

Kurslærer
Marianne Myklebust, tlf. 908 32 223, marianne.myklebust@skiforbundet.no

Kr. 750 som faktureres til klubb etter kurset.

Påmeldte deltakere pr. 05.12.19

Navn Klubb
Leif Olav Ringli Gjøvik Skiklubb
Idar Stensvold Gjøvik Skiklubb
Frode Sørumshagen Moen Sportsklubb
Camilla Hovdenakk Sørbøen Raufoss IL langrenn
Heidi M. Pedersen Raufoss IL Langrenn
Ingunn Gravdahl Raufoss IL Langrenn
Espen Jensen Raufoss IL Langrenn
Jan Erik Hovland Vind IL
Hans Jørgen Lundby Østre Toten Skilag
Lisa Svisdal Ingen klubb

RAMMEPROGRAM

Mandag 9. desember

• Oppmøte kl. 17.00 på Karidalen Skisenter
  • Modul 1.01 Skitrening på snø del 1  (praksis)
  • Modul 1.2 Trenerrollen (teori)
  • Modul 1.06 Treningsplanlegging + hjemmeoppgave til eksamen (teori)

Mandag 13. januar

• Oppmøte kl. 17.00 på Karidalen Skisenter
  • Modul 1.1 og 1.03 skitrening på snø del 2  (teori og praksis)
  • Modul 1.05 utstyr og smøring (teori)
  • Praktisk metodisk eksamen (praksis)

Praksisdelen på ski: Ta med både klassisk- og skøyteutstyr hvis du har (sko, ski og staver). Ta på/med mye klær, drikkeflaske og evt. en liten matpakke.

Målgruppe
Alle trenere, foreldre, ungdommer, ledere, aktive/tidligere aktive som ønsker å få grunnleggende kunnskap om å være trener. Det er ingen spesielle krav til forkunnskaper.

Innhold
Kurset gir en innføring i grunnprinsippene for langrennstrening og utvikling av skiferdighet for barn og unge i alderen 6-12 år.

KLIKK HER for å laste ned oversikt over alle moduler i nye Trener 1.

For de som har tatt barmarksmodulene
... blir det også treningsplanlegging i praksis med avsluttende "eksamen" med de andre deltakere på kurset. Dette blir på mandag 13. januar.

E-læring
For dere som har tatt barmarksmodulene: Dere må også ta e-læringen for å få godkjent kurset. Link til e-læring: https://kurs.idrett.no. Logg dere deretter inn på minidrett.no (oppe i høyre hjørne), klikk dere inn på Trenerløypa og gjennomfør kursene som ligger under denne fanen.

Dette er kursene: Trenerrollen 1, Barneidrettens verdigrunnlag, Idrett uten skader, paraidrett og aldersrelatert trening 1.

Dere kan velge å sende de ferdige resultatene pr. mail til oppland@skiforbundet.no, eller lagre på egen smarttelefon/nettbrett og vise kurslærer på kurs.

De som starter Trener 1 med snømodulene, får informasjon om e-læring og avsluttende «eksamen» på kurset og trenger ikke å ta dette før dere skal ta barmarksmodulene.

Spørsmål?
Ta kontakt med kretskontoret v/ Ellie Lein, oppland@skiforbundet.no, tlf. 977 71 953

Velkommen på kurs!