Klare for RAW AIR
Fire av våre utøvere i årets RAW AIR (NSF)

Uttak Raw Air 2019

Den norske troppen teller 18 hoppere, 13 menn og 5 kvinner - 6 av dem fra Oppland.

Hele 18 norske skihoppere er tatt ut til den tredje utgaven av RAW AIR. For første gang er ogs kvinnene med i den norske hoppturneringen, der Maren Lundby må anses å være en av storfavorittene.

- Jeg gleder meg veldig til å være med i RAW AIR. Dette løfter internasjonal hoppsport til en ny dimensjon. Jeg vil rette en stor takk til LO, Nammo, Norges Skiforbund og FIS som gjør dette mulig. Et skikkelig råkjør venter oss. Alt handler om å stå øverst på pallen etter finalen i Trondheim, sier Lundby.

Hun er en av fem norske hoppkvinner som skal i aksjon på hjemmebane. På herresiden får 13 norske utøvere sjansen.

- Vi gleder oss til en ny runde med RAW AIR. Vi starter med nasjonal kvote i Kollen, hvor vi starter med et sterkt lag og hele 13 motiverte utøvere som vil vise seg fram. Det blir også nasjonal kvote i Lillehammer. Deretter må vi vurdere hvilke hoppere som drar videre til avslutningsrennene i Trondheim og Vikersund. Vi har troen på at vi kan kjempe om topplasseringer både i enkeltrenn og sammenlagt, sier landslagssjef Alexander Stöckl.

Uttak RAW AIR

Kvinner:
Maren Lundby (IL Kolbukameratene)
Silje Opseth (Holeværingen)
Anna Odine Strøm (Alta)
Ingebjørg Saglien Bråten (Etnedal Skilag)
Karoline Røstad (Skogn).

Menn:
Robert Johansson (Søre Ål IL)
Johann André Forfang (Tromsø SK)
Andreas Stjernen (Sprova)
Halvor Egner Granerud (Asker)