Ledig trenerjobb i TVI

Team Veidekke Innlandet søker en ambisiøs og motivert langrennstrener i 50-100 % stilling. Tiltredelse fra sesongstart 2019-20 (dvs. 1. mai 2019). Engasjementet er i utgangspunktet ett-årig med mulighet for forlengelse.

Team Veidekke Innlandet er en spisset langrennsatsning for utøvere i Buskerud, Hedmark og Oppland skikrets. Laget er etablert i samarbeid mellom skikretsene og Norges Skiforbund, og består av 8-10 utøvere. Team Veidekke Innlandet sitt mål er å levere eliteløpere til NSFs landslag.

Arbeidsoppgaver

• Helhetlig ansvar for koordinering av oppgaver  knyttet til planlegging og gjennomføring av alle aktiviteter i teamet, herunder budsjettansvar.
  • Treningsfaglig oppfølging av løpere.
  • Planlegging og gjennomføring av samlingsdøgn.
  • Koordinere fellestreninger i Mjøsregionen.
  • Koordinering av aktiviteter i konkurransesesongen.
  • Koordinering av og samarbeid med smørere.
  • Bidra til kunnskapsutveksling og kontakt mot langrennsmiljøet i Skiforbundet, krets og klubber.
  • Bidra i markedsaktiviteter tilknyttet teamets sponsorer.

Kvalifikasjoner

• Idrettsfaglig utdannelse og kompetanse.
  • Kjennskap til NSF’s treningsfilosofi.
  • Erfaring fra prosjektplanlegging og gjennomføring.
  • Erfaring fra teamarbeid.
  • Datakunnskaper og kunnskap om bruk av tekniske hjelpemidler.
  • Gode lederegenskaper og sterk gjennomføringsevne.
  • Gjerne erfaring som aktiv utøver og trener.

Utdanningsnivå

• Høgskole / Universitet

Personlige egenskaper

• Selvstendig, strukturert, energisk og har stor arbeidskapasitet.
  • Være en samlende person med lederegenskaper

Team Veidekke Innlandet har base på Lillehammer. Det forutsettes at den som ansettes har en vesentlig tilstedeværelse i områder hvor utøverne bor, og at treneren er til stede i treningsmiljøene i Mjøs-regionen. Det må påregnes betydelig reisevirksomhet.

Vi tilbyr

• Utfordrende oppgaver i en spennende organisasjon.
  • Godt arbeidsmiljø.
  • Gode forsikringsordninger.
  • Lønn etter avtale.

Søknad med CV sendes:
Norges Skiforbund v/Brit Baldishol, brit@skiforbundet.no, snarest og innen 1.april 2019.

For nærmere informasjon kontakt leder av styringsgruppen, Torbjørn Broks Pettersen, broksern@gmail.com

nif-epi04, 04