Foran fra venstre; Sigurd Rykhus Danielsen, Simon Romfo, Mathea Gjerde Sveen, Selma Rambæk Sletmoen, Amalie Skåttun Flåm. Bak fra venstre; Tobias Sommerfelt Stenberg, Hermann Fjeldavlie Linberg, Freja-Mathilde Holmer Vorre, Selma Gillard, Amalie Hovlid Stovner.

Telenorlekene 2018

Landsfinalen/Telenorlekene 2018 for U14 ble arrangert på Oppdal 4-8 .april. De unge alpinistene fra Oppland leverte mange gode resultater.

Herman Fjeldavlie Linberg og Tobias Sommerfelt Stenberg, begge fra Lillehammer Skiklub, kjører i klassen Gutter U14 og  leverte bra i alle de tre rennene. Aller best gikk det i Super-G, der det ble en strålende 2. plass til Herman, et bittelite hundredel foran Tobias på 3. plass.

I jenter U13 kom Opplands første og eneste seier under LF på aller siste dag, da Amalie Skottun Flåm kjørte ned til seier i slalåm. I jenter U14 gjorde Fredrikke Linn fra Lillehammer Skiklub også sine saker bra, med hhv. 11., 7. og 4. plass.

Skikretsen gratulerer alle utøverne fra Oppland med god innsats!

Jenter U13   SG SSL SL
Vorre Freja-Mathilde Holmer Lillehammer Skiklub 27 40 DNF
Sveen Mathea Gjerde Lillehammer Skiklub 66 52 47
Gillard Selma Lillehammer Skiklub 42 46 41
Sletmoen Selma Rambæk Lillehammer Skiklub 46 43 36
Flåm Amalie Skottun Gjøvik Skiklubb 6 DNF 1

Gutter U13
Simon Romfo Lillehammer Skiklub 48 DNF DNF

Jenter U14
Hovlid Amalie Stovner Harestua IL 25 13 5
Linn Fredrikke Louise Lillehammer Skiklub 11 7 4

Gutter U14
Danielsen Sigurd Rykhus Lillehammer Skiklub   51 DSQ
Linberg Hermann Fjeldavlie Lillehammer Skiklub 2 8 4
Stenberg Tobias Sommerfelt Lillehammer Skiklub 3 4 8

Alle resultater

Puljeinndeling
KLIKK HER for å laste ned.
Kvalikregler Oppland Skikrets sesongen 2017-18.

Ansvarlige for skikretsen
... er  lagleder Østen Tande, tlf. 412 39 355, og trener Jørtik Linberg, tlf. 400 01 050.

Informasjon fra lederne
Da nærmer vinterens store høydepunkt seg Telenor landsfinale 2018 på Oppdal.  Det starter med trening SG torsdag, deretter går det slag i slag til det avsluttes med SL søndag.  Det vil bli lange dager med mye som skjer, så prøv å slapp av litt når det er rom for det.

Det blir lagt til rette for prepping på Skifer hotell der vi bor, men vi må ha med nødvendig utstyr som preppebord ++ Husk skjøteledning til smørejern, og samarbeid gjerne om preppebord.

Vi prøver å ta et lite løper-/foreldremøte onsdag kveld ca. kl 21.00, rett etter lagledermøtet kl. 20.00  Håper alle syns det er ok å bruke SPOND som kommunikasjonskanal under arrangementet. De av dere som ikke har fått det til å virke, si ifra så skal vi prøve løse det.  Hvis noen av dere vil at løperne skal få dette direkte selv også, så send over løpernes  mobilnummer, så skal de få invitasjon til å laste ned appen.

Hvis noen har behov for å følge opp egne løpere på besiktigelse og start, gi gjerne en tilbakemelding på det så blir det enklere for løperen som slipper å få mange og evt sprikende tilbakemeldinger.  Vi skal gjøre vårt beste for at løperne skal få den oppfølgingen de har behov for under rennene.

Vi i U14 Lillehammer-skiklub har vår siste trening før avreise i Hafjell tirsdag kl. 17.30 (SL). Vi inviterer med resten av kretsens løpere til og være med hvis dere har lyst og anledning.  Vi prøver å kjøre ei litt rennlik trening med 2 forskjellige løyper, med tidtaking.

Velkommen til Oppdal og fire spennende dager i alpinbakken!

NIF-EPI03, 03