Ny skiutvikler på plass!

Skikretsen har ansatt Silje Knox som ny skiutvikler i 50% stilling. Vår oppfordring til klubbene: Bruk henne!

Silje hadde sin første arbeidsdag 1. desember 2017,  i jobben som er en 4-årig prosjektstilling. Hun erstatter dermed skikretsens første skiutvikler, Jo Mork, som har gått over i full stilling i Norges Skiforbund.

Hvem er Silje?
Silje er bosatt i Gausdal, gift og har to barn som hun er en aktiv idrettsmamma for. Hun har tidligere selv vært aktiv innen håndball, langrenn og hundekjøring. På CV’en finner vi både en bachelor innen idrett og arbeidserfaring som idrettsansvarlig ved Forsvarets Ingeniørhøgskole på Jørstadmoen i perioden 2011-2016.  I tillegg til jobben som skiutvikler jobber Silje også som personlig trener i eget firma (den lille pt).

Hva gjør en skiutvikler?
Det er klubbene selv som har ønsket seg denne stillingen, gjennom Tingvedtak i 2015 og 2017. Skikretsen har derfor satt av midler til en 4-årig prosjektstilling – skiutvikler - hvis hovedoppgave er å hjelpe og bistå klubbene med utvikling, innen bl.a. rekruttering, trenerkompetanse, arrangement og anlegg m.m.

Silje skal med andre ord være der aktiviteten skjer, dvs. ute i klubbene, og hjelpe dem med å sette fokus på skiglede, bredde og allsidighet – med mål om å rekruttere enda flere glade skiløpere ut i bakker og løyper.

I tillegg vil Silje ha hovedansvaret for skikretsens planlagte storsamling på Gålå i september 2018. Der legges det opp til et bredt program for engasjerte trenere, foreldre og tillitsvalgte i klubbene, i tillegg til breddesamling for skiungdommene på tvers av alle skigrenene.

Ta kontakt!
Vi oppfordrer alle klubber som har lyst til å få besøk av Silje om å ta kontakt, enten på silje.knox@skiforbundet.no eller tlf. 456 94 119.

NIF-EPI01, 01