Teknisk delegerte på Lygna, fra venstre Geir Maurseth, Olav Kregnes og Lars Håvard Meli. Foto: Arrangør v/ Arvid Holmlund

Ros til arrangørene

Både arrangørene på Lygna og i Lønnberget Hoppsenter får skryt for innsatsen under Hovedlandsrennet 2018 nordiske grener.

Skryt til arrangørstaben på Lygna
Teknisk delegert for langrennsøvelsene på Lygna Skisenter, Geir Mauseth fra Nybygda IL, roser arrangøren for et meget godt gjennomført hovedlandsrenn.

- Lygna Skisenter stilte som vanlig skjerpet og oppdatert, og leverte et prikkfritt arrangement. De har greid å holde gnisten selv etter NM-suksessen fra i fjor. Det er ikke alltid like enkelt å gå fra et norgesmesterskap med TV-dekning til et renn for yngre aldersklasser, sier Geir Mauseth, som hadde med seg Olav Kregnes fra Trønder-Lyn og Lars Håvard Meli fra Svea Skilag som assistenter.

Jobben som teknisk delegert består i å følge opp at arrangøren er godt forberedt og at de har satt seg skikkelig inn i Norges Skiforbunds regelverk. Teknisk delegert skal også kvalitetssikre arrangementet og eventuelt gripe inn og korrigere dersom det skulle være nødvendig.

- På Lygna har alt gått på skinner. Arrangementsstaben viser at de har gjort leksen sin og at de kan å håndtere en konkurranse som Hovedlandsrennet. Her er det stort engasjement, vilje og kunnskap til å lage et skirenn som alle kan være fornøyd med, sier Geir Mauseth.

Og gjengen i Lønnberget får også ros
Raufoss IL Hopp fikk også skryt av teknisk delegert Svein Emmerud fra Buskerud Skikrets etter at siste hopper i lagkonkurransen hadde landet søndag.

- Lønnberget Hoppsenter var fint preparert, og selv med snøfall mellom første og andre omgang i søndagens lagkonkurranse, ble arrangementet avviklet på en forbilledlig måte, sier Svein Emmerud.

Teknisk delegert hopp, Svein Emmerud.

Buskerudmannen har vært aktiv som teknisk delegert de siste tolv årene. Han opplevde de tre hoppdagene som veldig godt organisert og gjennomført og hadde ingenting å sette fingeren på. Han er også meget godt fornøyd med mottakelsen i Lønnberget Hoppsenter.

- Etter mange år som teknisk delegert, er jeg bekymret over stor nedgang i rekrutteringen til hoppsporten. Jeg opplever at det er mange barn i bakkene, men dessverre faller mange fra for tidlig.

Teknisk delegert var også imponert over koordineringen med kombinert på Lygna. - Totalt sett er jeg veldig fornøyd med gjennomføringen. Vi har hatt en flott skihelg, sier Svein Emmerud.