Utviklingsmøter

Oppland Skikrets og Olympiatoppen Innlandet inviterer til Utviklingsmøter i Oppland. Sak sist oppdatert 2. februar.2017.

Hvordan bli best i barne- og ungdomsarbeid?
I samarbeid med Oppland Idrettskrets inviterer vi nå til utviklingsmøter/temamøter der temaet erTittelen på delprosjektet er ikke prestasjons- og resultatorientert, men relatert til "flest mulig, lengst mulig". Frafallet i barne- og ungdomsidretten er stort og bekymringsfullt. Hva er årsaken til dette og hva kan vi gjøre for å hindre et så stort frafall?

For hvem:
Foreldre, trenere og tillitsvalgte i alle grener som har interesse for barne- og ungdomsidrett.
Utviklingsmøte er for alle som er engasjert, ønsker å bli engasjert i skiidretten, uansett alder.
Utøvere er også velkommen.

Hvor & Når:

• Lillehammer fredag 27. oktober
  • Valdres oktober/november 2017 (dato kommer)
  • Gjøvik-regionen oktober/november 2017 (dato kommer)

Forelesere:

• Sigrid Rykhus Mork:  Fra vugge til verdensmester – barneår, ungdomsår og voksenliv som idrettsutøver»
  • Erlend Slokvik, Olympiatoppen Innlandet: Dilemma i ungdomsidretten - ensidighet og frafall eller variasjon og utvikling?
  • Kristian Holm, overlege/barnelege ved Sykehuset på Lillehammer: Infeksjoner, trening og treningsbelastning, med bl.a. nyttige tips om hvordan barn og unge bør trenes og følges opp.

Martin Galleberg og Jo Mork fra Oppland Skikrets og NSF vil også være til stede og ha en egen seanse for skigrupper som er til stede.

Vel møtt til utviklingsmøter i Oppland,
vi håper på å se mange av dere der!

Saken oppdateres fortløpende.

NIF-EPI02, 02