Fra venstre: Anne Cathrine Enstad (styremedlem), Aage Schaanning (visepresident), Sigrid Snuggerud (styremedlem) og Øistein Lunde (konstituert generalsekretær). Foto: Geir Owe Fredheim, Norges Idrettsforbund.

Fornøyd med styrking av anleggsarbeidet

– Vi er spesielt glade for at tinget så tydelig signaliserer at styrking av det anleggspolitiske arbeidet skal være blant de viktigste satsingsområdene for organisasjonen i tiden framover, forteller visepresident i Norges Skiforbund, Aage Schaanning.

Schaanning var sammen med konstituert generalsekretær Øistein Lunde, skistyremedleme Ann Cathrine Enstad og Sigrid Snuggerud NSFs delegasjon under Idrettstinget i Bergen i helga.

– Det var mange viktige saker som ble tatt opp, og vi synes den nye langtidsplanen Idretten Vil er god. Den er overordnet, men har også målbare mål på flere viktige områder. Idretten Vil samsvarer også godt med hovedmål og innsatsområder i skiidrettens strategidokument Skiglede for alle, mener Aage Schaanning.

Resolusjon: Kommunen og idretten trenger hverandre

Zaineb Al-Samarai ble valgt som ny idrettspresident. Sammensetningen av idrettsstyret i Norges idrettsforbund for perioden 2023-2025 er som følger:
Zaineb Al-Samarai, president (flertallsinnstilling), Holmlia SK
Arne Bård Dalhaug, 1. visepresident, IF Ready
Sondre Sande Gullord, 2. visepresident, Nydalens Skiklub
Mia Larsen Sveberg (ung repr.), Trondheim Curlingklubb
Sebastian Henriksen, Kvaløya Sportsklubb
Astrid Strandbu, Tromsø IL
Marco Elsafadi, Bønes BBK
Ole Rogstad Jørstad, Sportsklubben Nessegutten
Elisabeth Faret, Ishockeyklubben Stavanger
Erik Unaas, Indre Østfold O-lag
Sara Stokken Rott (ung repr.), Kalandseid IL
Ansatterepresentant: Åsmund R. Sæbøe
Ansatterepresentant vara: Erlend Kirkesæther
Utøverrepresentant: Magnus Nedregrotten
Utøverrepresentant vara: Kjetil Borch
IOC-representant: Kristin Kloster
IOC-utøverrepresentant: Astrid Uhrenholdt Jacobsen

Zaineb Al-Samarai. Foto: Geir Owe Fredheim, Norges Idrettsforbund.

Les alt om Idrettstinget på idrettsforbundet.no