Ola Keul

Ola Keul ny organisasjonssjef

Ola Keul (43) er ansatt som organisasjonssjef i Skiforbundet. Han skal fortsatt også ha ansvaret for bærekraft og det viktige arbeidet på dette området.

Ola har lang og bred erfaring fra norsk idrett. I Skiforbundet startet han som leder for VM i snøsport for parautøvere, før han fikk et ansvar for myndighetskontakt og bærekraft, i tillegg til en rekke andre oppgaver. I en periode var også Ola fungerende organisasjonssjef.

Tidligere har Ola også vært president i Brettforbundet (tidligere Snowboardforbundet) og hatt ulike engasjement der i en årrekke.  Han har også kommunikasjons- og markedsbakgrunn, blant annet som markedssjef i Sweet Protection. Han er utdannet ved universitetet i Oslo der han studerte kultur og kommunikasjon.

– Med Ola får vi en kunnskapsrik og faglig sterk organisasjonssjef. Han kjenner oss godt, og er opptatt av helheten og utvikling i forbundet, sier generalsekretær Arne Baumann.

– Jeg takker for tilliten, og gleder meg til å ta fatt på nye og spennende oppgaver, og ikke minst til å fortsette og utvikle samarbeidet med gode kolleger i Skiforbundet, sier Keul.