Ingen fikk «startnekt» i Tromsø

Alle ski som var rengjort etter prosedyre fra FIS var rene i Tromsø. – Jeg tror alle skiløperne med støtteapparatet ble beroliget. Nå fortsetter den fluorfrie testingen med åpne møter i Oslo, Lillehammer og Trondheim.

– Vi informerte løpere, ledere og trenere, og fikk målt endel ski. Alle ski som hadde gjennomført renseprosessen fikk grønt lys. Vi fikk også testet endel ski som det ikke hadde vært gjort noe med fra i fjor hvor vi fant spor av fluor. Gjør du en jobb i smørebua etter det som er beskrevet, går dette bra, forteller Norges Skiforbunds fluorfrie koordinator, Stein Olav Snesrud.

Det var Norges Skiforbund i samarbeid med Sparebank 1 Nord-Norge, Team ELON Nord-Norge og Swix som inviterte til en ettermiddag og kveld med fokus på fluorfri smøring og stell av ski.

Nå fortsetter åpne møter i Oslo, Lillehammer og Trondheim i uke 44 og 45. Her kan alle som ønsker komme for å få målt sine ski. Her kan ta med deg skiene for å teste om de er fluorfrie.

Les mer om renseprosessen på NSFs fluorfri-side