Fra venstre: Helge Bjørsvik, Skaret Skisenter, Knut Inge Orset (Molde og Omegn IF) og Marie Aslaksen Røed, Molde og Omegn IF – Leder i langrennsgruppa).

Godt eksempel fra Molde Skaret skisenter

I forbindelse med Skitinget var Norges Skiforbunds nye anleggsteam og skiklubbutviklerne på befaring ved Molde Skaret skisenter. I forbindelse med besøket ble det også utarbeidet en rapport.

God tilrettelegging på snø er en av forutsetningene for å lykkes med rekruttering.

Norges Skiforbund har ansatt åtte nye skiklubbutviklere som blant annet skal bidra til etablering av gode rekrutteringsanlegg. NSFs anleggsavdeling ved Marit Gjerland og Marianne Myklebust hadde første opplæringsøkt av disse i forbindelse med skitinget i Molde. Som et ledd i dette besøkte vi Skaret Skisenter hvor vi sammen med driftsleder Helge Bjørseth og representanter fra Molde og Omegn Skiklubb diskuterte forbedring av skileiktilbudet. Videre oppgave ble for skiklubbutviklerne å tegne forslag til skileik med mer variert innhold, hvordan flette denne inn i eksisterende løypenett og ikke minst utforming som gjør driften enklere.

Marianne Myklebust er selv skiklubbutvikler i Oppland og Hedmark, er mentor for de nye skiklubbutviklere og er opptatt av å legge igjen et godt fotavtrykk etter endt befaring.

Les Marianne Myklebust sin rapport for utvikling av mer innholdsrikt skileikanlegg på Skaret skisenter her.

Gå til NSFs anleggsweb

NIF-EPI02, 02