God jul og godt nytt år

Skipresident Tove Moe Dyrhaug ønsker alle en riktig god jul og et godt nytt ski år!

Det er mye vi har fått til sammen siden Skitinget i juni, og vi gleder oss stort til 2023. Vi er heldige som organiserer sju idretter, og alle grenene har hatt en god sesongstart. Det er gledelig å se at svært mange bidrar til det store skifellesskapet.

Hver eneste dag hele året tilrettelegges det for skiaktivitet. Vi gleder oss til å se effekten av vårt største satsingsområde i 2023: Rekruttering. Det er unge glade skiløpere vi jobber for hver dag, og det er ekstra gledelig at vi registrerer stor aktivitet i ski-Norge i skrivende stund. Det er snø i store deler av Norge, og vi har hatt en skikkelig kuldeperiode som har sørget for god snøproduksjon mange steder. Ingenting er bedre enn å gå inn i julehøytiden med en slik «julegave». Vi jobber hver dag for at rammebetingelsene til våre skiklubber skal bli så bra som mulig, og det skal vi fortsette med.

De ulike idrettene i Norges Skiforbund har ulik størrelse og behov og det gjør også forbundet så interessant. Vi jobber med å få «bussen» til å kjøre i samme retning, selv om det ikke alltid er like enkelt.

Kommunikasjon, dialog, gode samtaler og digital strategi inn i fremtiden er viktige stikkord for oss i det nye året.

Vi sender en ekstra takk til alle frivillige i ski-Norge som står på døgnet rundt.

Nyt høytiden og kos dere i skispor, bakker og nedfarter. Vern om familie og venner og ta vare på alle rundt deg.

Med ønske om en fin julehelg. Jeg vil ønske dere en riktig God Jul og et Godt Nytt År med mange flotte skiopplevelser i 2023.

Tove