Trener 3: – Endelig kunne vi møtes

Trener 3 kurset med oppstart i juni kunne endelig samle deltagere for en felles gjennomføring i Oslo.

Det har vært gjennomført noe uteaktivitet, men det å endelig kunne se de som du kun har sett i skjermen var en herlig opplevelse. Relasjon og teambygging var tema på samlingen i Oslo, 18-19. september, der fire særforbund samarbeidet om felles gjennomføring. Fra Norges Skiforbund var deltagere fra alpint og langrenn samlet.

Lørdagen startet med felles teori på Idrettens Hus, Ullevål før oppgaven for dagen skulle løses. Oppgaven satte fokuset på det å bygge lag, samt relasjon.  Lag et måltid for 27 personer utendørs var oppgaven.

Innsatsen fra gruppene på organisering, målsettinger og verdier var veldig god, og søndagens debrief satte i gang refleksjon.

Hvorfor er relasjonsbygging og teambygging viktig for utvikling, hvordan kan jeg som trener ta med dette «hjem» og bidra til utvikling i mitt miljø?

Vi var veldig spente på hvordan dette vil bli mottatt av deltagerne.

Ville de synes at dette var en helg hvor de bruker mye tid på «tull og tøys» eller kunne vi nå frem med budskapet om betydningen av å bygge et godt team. Svaret på dette har vi ikke, men prosessen med å følge deltagerne på trener 3 kurset frem til juni 2022 vil gi oss noen svar.

Tre særforbund med sine respektive trenerutviklere og deltagere sammen med NIF har samarbeidet om gjennomføringen av denne kursdelen Kompetansedeling og nettverksbygging mellom særforbunds trenere gir en ekstra verdi både for deltagere og trenerutviklere.

Les mer om Trenerkurs i Norges Skiforbund

NIF-EPI02, 02