Skilisensen 2021-2022

Skilisens er påkrevet for utøvere fra fylte 13 år for å kunne delta i terminfestede skirenn, og nytt lisensår starter 1. oktober.

Les alt om Skilisens på skiforbundet.no

Årslisensen for 2021/2022 er tilgjengelig for betaling fra siste uke i september 2021, og er gyldig til 30. september 2022. Utøvere vil finne betalingsinformasjon på sin side på www.minidrett.no fra siste uken i september 2021 for lisensen 2021/2022. Årslisens for hver sesong varer fra 1. oktober til 30. september, og gjelder fra betalingsdato.

Skilisensen er en idrettsskadeforsikring  som gjelder på terminfestede skirenn, men som også gjelder på trening. Skal du konkurrere i flere skirenn som står i vår terminliste, anbefaler NSF årslisens. For å kunne kjøpe årslisens må du være medlem i en klubb tilsuttet Norges Skiforbund.

Skilisens erstatter ikke en reiseforsikring. Husk at reiseforsikringen må dekke den idrettsaktiviteten du utfører.  Viktig å sette seg inn i reiseforsikringens vilkår og Covid19- regler for reise ut av Norge og for landet du skal besøke. For Skilisensen og utøvere skadet i utlandet og som kommer hjem til Norge for behandling, vil måtte påregne karantene i 10 dager før de kan få hjelp i Norge av norsk helsepersonell.

- DU HAR ALDRI HATT ÅRSLISENS ELLER HAR HATT ÅRSLISENS FOR FLERE SESONGER SIDEN, MEN ØNSKER DET NÅ:

Ta kontakt med klubben du er medlem i eller ønsker å ha medlemskap i direkte. Klubben sørger for at betalingsinformasjon sendes på e-post til deg når du er registrert som betalt medlem og aktiv utøver. På din side på www.minidrett.no, vil betalingsinformasjonen ligge.

- DU HADDE ÅRSLISENS I FJOR OG ØNSKER DET SAMME I ÅR:

Logg deg inn på Min idrett. Her vil du finne betalingsinformasjon og du kan betale online eller ved bruke av KID. På din side på www.minidrett.no, finner du ditt lisensbevis. Skriv ut lisensbeviset og ta det med deg på skirennene i vinter. Hvis det er et par år siden du hadde lisens, ta kontakt med klubben din, slik at de kan sette din skilisens aktiv igjen.

- UTVIDET ÅRSLISENS

Du kan også utvide grunnlisensen til utvidet årslisens i Min Idrett under lisenser ved å betale differansen mellom lisensene. Forsikringsdekningene blir med dette betydelig bedre. Se tabell nedenfor. Kid og kontonummer finner du i Min Idrett under lisens.

LES ALT OM SKILISENS PÅ SKIFORBUNDET.NO