For arrangører og utøvere ved avlysning av renn»

• Eventuelle anmodninger om refusjon av påløpte utgifter til eksempelvis reiser og opphold som ikke kommer til anvendelse må rettes til avtalepart (hotell/reiseselskap) og/eller den enkeltes forsikringsselskaper.
  • Norges Skiforbund oppfordrer alle arrangører om å bistå i dialogen med overnattingsbedrifter for å finne minnelige ordninger der det må gjøres større kanselleringer som medfører økonomiske tap.

Når det gjelder startkontingent viser vi til Fellesreglementet pkt 214:

214.2.4 Startkontingent ved avlysning av renn
Ved avlysning av renn før renndagen kan arrangøren beholde inntil 50 % av startkontingenten til dekning av utgifter forutsatt at dette er bekjentgjort i innbydelsen til rennet eller bekjentgjort på annen måte.
Deltakeravgiften tilbakebetales løperen i sin helhet. Innbetalt treningsavgift (alpint) betales tilbake i sin helhet ved avlysning.

214.2.4.1 Dersom rennet må avlyses for deretter å bli gjennomført en senere dato, eller å bli flyttet til et annet sted på ny dato, har de som var påmeldt til den opprinnelige dato, men ikke stiller til start på ny dato ikke krav på tilbakebetaling av noen del av startkontingenten.

214.2.4.2 Ved avlysning på renndagen, (forstås også med kvelden og natten før), på grunn av plutselig oppståtte vær-/klimatiske forhold eller annen ” force majeure”, beholder arrangør 100 % av startkontingenten. a) Deltakeravgiften betales til aktuell skikrets. b) Treningsavgiften i alpine renn beholdes av arrangøren.

NIF-EPI03, 03