Vassfjellet (Peter Hatlen)

Stor seier for Norges Skiforbund

Norges Skiforbund har brukt ressurser for å bistå SPK Freidig i utbyggingen av Vassfjellet etter at de har måttet ventet lenge på å sikre finansieringen med de nødvendige garantier. I dag fikk idrettslaget ja fra kommunaldepartementet.

Dette er også er en stor seier for ski-Norge. SPK Freidig overtok Vassfjellet Skisenter i fjor. Se tidligere sak (lenger ned).

Klubben ønsker å investere for fremtiden, og planla utbygging for halvannet år siden. Fylkesmannen i Trøndelag mente derimot at det ikke var greit Klæbu kommune (nå Trondheim kommune) garanterte for et lån, men i dag fikk Freidig grønt lys fra kommunaldepartementet om kommunal garanti for utbygging.

Norges Skiforbund ønsker å legge til rette for barn og unge, og vi vil gjerne bidra idrettslag til å kjøpe/eie private anlegg. Vi ønsker spesielt å takke Stian Henriksen, styreleder i Freidig Alpin og Kulturdepartementet, som har spilt helt avgjørende roller for at klagesaken har ført frem.

Kommunal garanti til Vassfjellet Vinterpark AS
Se sak på regjeringen.no