Oppsummering styremøte nr 15

I skistyrets møte nr 15 ble blant annet følgende saker behandlet:

• Skistyret godkjente budsjett for 2020 med enkelte forutsetninger.
  • Revidert handlingsplan for antidopingarbeidet ble vedtatt. Handlingsplanen oversendes Antidoping Norge som en del av prosessen med resertifisering som Rent Særforbund.
  • Prosess og fremdriftsplan for arbeidet med nytt strategidokument for perioden 2020-2024 ble framlagt.
  • Endringene i NIFs lovnorm for særforbund ble gjennomgått. Styret ba lov- og påtaleutvalget sammen med administrasjonen foreta implementering av nødvendige endringer i NSFs lov, og komme tilbake til styret med endelig lovtekst for godkjenning.
  • Skistyret oppnevnte representanter til FIS-kongressen i 2020. I tillegg orienterte grenkomiteene om status for forslag til kandidater til verv i ulike FIS-komiteer.
  • Det ble oppnevnt en arbeidsgruppe med 4 styremedlemmer for å bistå administrasjonen med strategiske veivalg knyttet til reforhandling av TV-avtaler for perioden 2021-2026.
  • Skipresident Erik Røste og hoppkomiteleder Bente-Lill Romøren ble oppnevnt som representanter i hovedkomiteen for VM skiflyging Vikersund 2022.
  • Skistyret innvilget permisjonssøknad fra Kenneth Larsen, medlem av alpinkomiteen.
nif-epi04, 04