Lanserer nytt konsept for barn og unge

«Utetimen» er en fysisk uteskoletime, som kombinerer treningsglede med undervisning i økonomi som barna møter i hverdagen og en bevisstgjøring av hva som er trygg atferd i trafikken.

- Vi håper at konseptet «Utetimen» som er en kunnskaps- og aktivitetsløype kan bidra til at flere barn og unge opplever gleden av det å være i fysisk aktivitet. «Utetimen» inneholder undervisningsopplegg i flere teoretiske fag som kombineres med fysisk aktivitet. Norsk Idrett har mål om en time fysisk aktivitet i skolen hver dag. «Utetimen» er et bidrag til å nå dette målet, sier skipresident Erik Røste.

- Utetimen er en fantastisk mulighet for SpareBank 1 til å komme inn i skoleverket og til å få hverdagsøkonomi og trygghet i trafikken på timeplanen. Opplegget går rett i kjernen av vårt samfunnsengasjement og det SpareBank 1 står for, sier leder for sponsorarbeidet i SpareBank 1, Stein Bugge. - Nå kan vi si at SpareBank 1 er stolt sponsor av både skieliten og breddeskiidretten, som kanskje ligger våre hjerter aller nærmest.

Fakta:
Utetimen er tilrettelagt for bruk i skole- og skiklubber. Dette er en viktig del av samfunnsengasjementet til både SpareBank 1og Norges Skiforbund. Utetimen har latt seg realisere gjennom en samarbeidsavtale mellom SpareBank 1 og Norges Skiforbund.

Utetimens nettside

NIF-EPI02, 02