Klare for World Cup-åpning

Norges Skiforbund Langrenn sender åtte utøvere til denne ukes World Cup åpning i rulleski i latviske Madonna. Følg konkurransene live.

Sterk annenplass til Norge

Det norske herrelaget gikk inn til en knallsterk annenplass i World Cup-åpningen i teamsprint i rulleski i latviske Madonna torsdag. Det norske laget besto av Andreas Bergsland (Trøsken Idrettslag) og Hermann Skram Botterud (Bærums Skiklub).

Uvurderlig betydning for Ski-Norge

– For Ski-Norge er dette en merkedag. Petter Northug jr. har hatt en uvurderlig betydning for skisporten. Det er ingen over og ingen ved siden, sier skipresident Tove Moe Dyrhaug.

Hopplandslaget er klart

Norges Skiforbund Hopp har tatt ut hopplandslaget for 2024-2025-sesongen, og det blir en spisset satsing inn mot VM på hjemmebane.

Klart for World Cup til Steinkjer

– Det blir utrolig kult å få flere internasjonale para-konkurranser i langrenn i Norge i VM-sesongen, forteller vinterens World Cup-vinner, Vilde Nilsen.

se flere nyheter