Stein Opsal under Skitinget i Trondheim

Overskudd for Norges Skiforbund

Skitinget godkjente i dag regnskapet til Norges Skiforbund for 2015.

- Årsregnskapet for 2015 viser at Skiforbundet er svært solid og god rustet til videre vekst i årene fremover, sier generalsekretær Stein Opsal.

Omsetningen ble i 2015 på 288,3 millioner, og overskuddet ble 3,4 millioner. Egenkapitalen ved årsskiftet var på 87 millioner.

- Vi styrer hvert år etter et resultat nær 0, ettersom målet er at alle inntekter skal anvendes til å opprettholde den omfattende aktiviteten i alle deler av forbundet, i alle våre seks grener og i alle våre 16 skikretser. Veksten de siste årene gjør at vi har et større aktivitetstilbud enn noen gang tidligere, der det fokuseres på både topp- og breddeaktiviteter, og utvikling av stadig flere og bedre anlegg og arrangementer for alle aldergrupper og ulike ferdighetsnivåer, sier Opsal.

Den gode økonomiske situasjonen gjør at Norges Skiforbund også i årene fremover kan fortsette å utvikle dette brede aktivitetstilbudet over hele landet.