NC Sommerhoppuka 2023 går i Fageråsen og Bjørkbakken

NC Sommerhoppuka

Velkommen til NC Sommerhoppuka 2023 i hopp i Fageråsen i Mo i Rana og Bjørbakken på Stjørdal.

RETNINGSLINJER NORGESCup 2023/2024

Regler for kroppsmål og utsyr

Alle klasser skal følge nye utstyrsregler som er vedtatt i FIS, inkl. pads, sko, dress (inkl. lengre glidlås og +3cm skrittmål på toppen). Måling av dress praktiseres på samme måte for alle, enten de har kroppsmål på ny eller tidligere måte.

NC A og NC B beholder samme målemetode for kroppsmål som ble benyttet i 2022/23 sesongen med vinkel og lasermåler. Juniorer og nye utøvere uten kroppsmål må ta nye mål denne sesongen. Mål kan tas ifbm. NC renn. Avtal måltagning med koordinator eller utstyrskontrollør.

Husk at NM senior er Elite klasse, og vil følge regler for Elite ift. kroppsmål og praktisering av kontroll på utstyr.

NC Elite skal ta nye FIS mål med body scanner. Det planlegges for måltaging i Oslo i forkant av COC Midtstuen. Mer informasjon og bekreftelse av dette kommer.

For NC Sommerhoppuka er det da noen Elite utøvere som ikke har fått tatt nye FIS mål. Det er enighet om at disse benytter eksisterende FIS mål (fra forrige sesong), mens de som har nye FIS mål skal benytte disse. Og da dresser som er tilpasset tilsvarende.

Anti-doping
REN UTØVER Alle som skal delta skal ha gjennomgått anti-doping informasjonen og mottatt diplom fra Ren Utøver. Utøvere under 18 år må ha fylt ut samtykkeskjema som må signeres av foresatte.
Se informasjon om samtykke. Det er besluttet i Fagmøte at alle som skal konkurrere i nasjonale junior og senior renn (NC, NM, NM JR) skal kunne testet for doping.
SAMTYKKESKJEMA
Skjema fylles ut, signeres av foresatte og sendes direkte til ADNO på epost samtykke@antidoping.no , med kopi til Skiforbundet på  bente.langorgen@skiforbundet.no.

K-JUMP LIVE TICKER

Sommerhoppuka NC

Påmelding og informasjon på ISONEN

NC Fageråsen Mo i Rana
NC Bjørkbakken Stjørdal

TORSDAG 24. august NC Fageråsen K100

17:00 Lagledermøte
18:00 Offisiell trening + fortløpende prøveomgang
19:00 1. omg (Vet,B,A,KB,KE,E)
            2. omg i snudd rekkefølge (Vet,E,KE,KB,B,A) etter 20 minutter pause

FREDAG 25. august NC Fageråsen K100

10:00 Måltagning av NC A og NC B utøvere ihht. målemetode fra i fjor m/vinkel og lasermåler
17:00 Prøveomgang
            Fortløpende 1. omgang

LØRDAG 26. august NC Bjørkbakken K82

14:30 Lagledermøte
15:30 Offisiell trening + fortløpende prøveomgang
17:00 1. omg

SØNDAG 27. august NC Bjørkbakken K82

10:00 Prøveomgang
11:00 1. omg
            2. omg i snudd rekkefølge etter 20 minutter pause

Koordinator for NC Hopp er Ståle Villumstad, 959 85 162, stale.villumstad@skiforbundet.no

RESULTATER OG LISTER publiseres på dennesiden i etterkant av rennene.